مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران از اجرا، تکمیل، اصلاح و لایروبی ۱۵ هزار و ۷۶۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب ۵ شهرک‌ و ناحیه صنعتی استان، بانضمام خرید و تجهیز لوازم زیست محیطی، ایمنی و آزمایشگاهی با هزینه مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال خبر داد.

اصلاح و لایروبی شبکه جمع آوری فاضلاب ۵ شهرک مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، یاسر امینی با اشاره به اینکه فاضلاب و پسآبهای صنعتی از مهمترین منابع آلایندگی در محیط ‌زیست بوده و مدیریت اصولی آن، گامی مؤثر در راستای صیانت و بهسازی محیط ‌زیست محسوب می‌شود، اظهار کرد: بمنظور همگام سازی فضای صنعت با هوای پاک، بازسازی، نوسازی و رفع نواقص تصفیه خانه فاضلاب مرکزی شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی با ظرفیت ۱۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز با اعتبار بیش از ۴ میلیارد ریال، با انتخاب پیمانکار در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه همه واحدهای صنعتی باید فاضلاب واحد خود را مدیریت کنند و با انجام پیش‌تصفیه، آلودگی را به حداقل برسانند و سپس فاضلاب را در شبکه جمع‌آوری فاضلاب تخلیه کنند، افزود: در سالجاری، اجرا و تکمیل شبکه های جمع آوری فاضلاب فاز توسعه شهرک صنعتی شهدای محمودآباد به طول ۲ کیلومتر، ناحیه صنعتی لاله آباد به طول ۹۰۰ متر، ناحیه صنعتی گلوگاه به طول ۵۶۰ متر، شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی ساری نیز به طول ۳۰۰ متر انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اذعان داشت: در سالجاری برای کاهش آلایندگی و حمایت از هوای پاک در شهرکها و نواحی صنعتی مازندران، مجموعاً مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت هزینه شده است.
وی تأکید کرد: واحد محیط ‌زیست شرکت شهرکهای صنعتی استان بصورت دوره‌ای، مراحل پایش و نمونه ‌برداری از خروجی فاضلاب واحدهای صنعتی و کنترل آلایندگی را بطور مداوم در دستور کار دارد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.