رقابت‌های لیگ برتر در هفته یازدهم فردا در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود تا شاهد تغییرات احتمالی در صدر جدول باشیم.

نبرد صدر و ذیل جدول

فوتبال مشهد با انبوهی از استعدادها که بارها در سطح یک فوتبال ایران توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند براثر کم توجهی‌ها حالا تیمی را به مصاف استقلال می‌فرستد که نتوانسته خودش از از جایگاه رقت‌بار قعر جدول خلاص کند و برای ماندن در لیگ برتر دست و پا می‌زند. 

بعد از رفتن اکبرمیثاقیان و سپردن سکان هدایت پدیده به دست داوود سید عباسی این تیم در جام حذفی به یک پیروزی نیز دست یافت تا لااقل درآستانه بازی با استقلال از روحیه مطلوب‌تری در قیاس با گذشته برخوردار باشد و با انگیزه ونشاط بیشتری رخ در رخ استقلال قرار بگیرد. بازیکنان پدیده باید دریابند برای زنده نگه داشتن امیدهای فوتبال دوستان شهرشان فرصت آنچنانی ندارند و بازی با استقلال در حقیقت باید برای مجموعه این تیم یک فرصت و مجال طلایی تلقی شود.

آنچه برای استقلال در بازی حذفی مقابل نود ارومیه رقم خورد، شاید امیدهای میزبان این بازی را برای بدست آوردن امتیاز در میدان رقابت با استقلال فزونی بخشد. واقعیت این است که استقلال در حالی به این دیدار می‌رسد که هرگز عملکرد مطلوبی در برابر تیم آماتور نود ارومیه نداشت و حتی تا آستانه شکستی تلخ و ناباورانه نیز پیش رفته بود.درحقیقت شکل بازی ارومیه‌ها می‌تواند یک الگو برای تیم‌های ضعیف‌تر باشد تا مقابل استقلال به نتیجه دست یابند یا حداقل باخت خفیفی را تجربه کنند. 

باید توجه داشت که دوتیم در این میدان انگیزه‌های یکسانی دارند. به همان اندازه که پدیده در فکر شگفتی است، استقلال نیاز مبرم به امتیاز این بازی را دارد تا شاید این بار بعد از پایان هفته یازدهم صدرنشینی را تجربه کنند. 

تردیدی نباید داشت که مجیدی برای عبور از این میدان تمام نیروهایش را به کار خواهد گرفت تا شاید اتفاقات بازی با نود ارومیه تکرار نشود. بنابراین سرمربی آبی‌ها همه مهره‌های کلیدی‌اش را قطار خواهد کرد تا از این بازی به سلامت عبور کند. از نکات جالب این بازی حضور دوبازیکن سابق پدیده یعنی مرادمند و قاسمی ‌نژاد در ترکیب استقلال است. استقلال در این بازی دانشگر و غفوری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و این کار را برای پدیده راحت‌تر می‌کند.

سایر دیدار ها

در دیگر بازی‌های مهم پرسپولیس میزبان ذوب آهن است. سپاهان که از شکست گل گهر گریخت و تا صدر بالا آمد، میزبان پیکان زخمی است. اما شاید یکی از نبردهای خونین نبرد آلومینیوم و گل گهر است که هم جنبه حیثیتی دارد و هم برای سیرجانی‌ها امتیازات آن حیاتی است. ژنرال می‌آید تا امتیازاتی را که از تیمش کم شده را جبران کند.

برنامه بازی‌های هفته یازدهم

جمعه ۳ دی ۱۴۰۰
آلومینیوم - گل گهر ۱۵:۰۰
هوادار - تراکتور ۱۵:۰۰
پدیده مشهد - استقلال     ۱۵:۰۰
نفت‌ مسجدسلیمان - فجر سپاسی۱۵:۰۰
مس رفسنجان - نساجی  ۱۵:۰۰
سپاهان- پیکان ۱۷:۰۰
پرسپولیس     -  ذوب آهن     ۱۷:۰۰
فولاد - نفت آبادان۱۷:۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.