رئیس جمهوردر دیدار نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس، گفت: دولت لایحه بودجه ۱۴۰۱ را بر مبنای عدالت و توسعه متوازن و هدف‌گذاری رشد ۸ درصدی تنظیم کرده و برای اجرای عدالت عزم جدی دارد، اما این کار بدون کمک مجلس شدنی نیست.

رئیسی: عدالت‌محوری و رشد ۸ درصدی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار مجامع نمایندگان استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس گفت: امروز وظیفه همه ما آن است که آنقدر با صمیمیت و دلسوزی کار کنیم که گره‌ها از زندگی مردم باز شود؛ راه دیگری نداریم. اگر امروز که مردم نسبت به حل مشکلات امیدوار شده‌اند، این اتفاق نیفتد دیگر چه زمانی مشکلات حل خواهد شد؟

وی با بیان اینکه عدالت بنا به فرموده امیرالمومنین در توصیف وسیع‌ترین موضوع اما در اجرا سخت‌ترین کار است، تصریح کرد: دولت لایحه بودجه ۱۴۰۱ را بر مبنای عدالت و توسعه متوازن و هدف‌گذاری رشد ۸ درصدی تنظیم کرده و برای اجرای عدالت عزم جدی دارد، اما این کار بدون کمک مجلس شدنی نیست.

رئیسی با اشاره به سخنان برخی نمایندگان درباره بودجه تکمیل طرح‌های سفر استانی گفت: پیگیری اجرای مصوبات استانی بر عهده معاونت اجرایی رئیس جمهور است اما شما نمایندگان نیز پیگیر اجرای مصوبات باشید. البته با اختیار و استقلال بیشتری که به استانداران داده خواهد شد در کنار صندوق‌های پیشرفت و عدالت که قرار است در استان‌ها تشکیل شود، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اجرای برنامه‌های ضروری در استان‌ها تسهیل و تسریع می‌شود.

رئیس جمهور تأکید کرد: در سفرهای استانی اعضای دولت به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند تا مسایل همه استان مورد توجه قرار گیرد، اما اگر مسأله‌ای در نقطه‌ای از یک استان مورد غفلت قرار گرفته، حتما به معاونت اجرایی ریاست جمهوری ارجاع داده شود تا در صورت لزوم مورد توجه قرار گرفته تا پس از بررسی در مصوبات سفر استانی لحاظ شود.

رئیسی با بیان اینکه بر آغاز نشدن پروژه‌های جدید تا تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام بویژه در شرایط اقتصادی فعلی اصرار داریم و در وضعیت فعلی اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش درباره عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی صنایع و وزارتخانه‌ها، اظهار داشت: در این زمینه عملکرد دستگاه‌ها بویژه وزارت نفت قابل توجه می‌باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سخنان نمانیدگان درباره موضوع تقسیمات کشوری، تصریح کرد: پیشنهادات زیادی در این باره وجود دارد که به وزیر کشور تأکید شده این موارد با سرعت بیشتری بررسی و تعیین تکلیف شوند. همچنین تأکید کردم که در رسیدگی به این موضوع حساسیت‌های محلی به شکل دقیق مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور درباره کثرت مهاجرین افغانستانی بویژه در استان فارس و مسایل ناشی از آن، گفت: همانطور که در سفر به استان یزد گفتم ایجاد ساز و کاری متناسب که بتواند به مسایل مختلف میلیون‌ها مهاجر مقیم و اتباع دیگر کشورها رسیدگی کند در دستور کار قرار دارد و تشکیل سازمان مهاجرین در دستور کار دولت است.

رئیسی با بیان اینکه هر سه استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس از ظرفیت‌های قابل توجه گردشگری برخوردار هستند، بر ضرورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها تاکید و تصریح کرد: این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گرفته است.

پیش از سخنان رئیس جمهور نمایندگان استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس نیز در سخنانی به تشریح مسایل و مشکلات حوزه‌های انتخابی خود از جمله کم‌آبی، بیکاری، نیازهای حوزه راه و راه‌آهن، ضرورت مدیریت قیمت‌ها و مسایل مشابه پرداختند.

استانداران کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس نیز در این جلسه در سخنانی اقدامات انجام شده در راستای حل مشکلات استان‌های تحت مدیریت خود و نیازها و اقتضائات رسیدگی به سایر مسایل استان را تشریح کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.