طولانی ترین اختلاف حقوقی و قضایی آمریکا با موافقت شرکت تایلور انرژی مستقر در لوئیزیانا برای پرداخت غرامت چند میلیون دلاری به دولت فدرال، به پایان می رسد.

پایان طولانی ترین دعوای حقوقی بر سر آلودگی زیست محیطی در خلیج مکزیک

به گزارش قدس آنلاین،ایرنا به نقل از روزنامه گاردین نوشت:

 نشت نفت از بیش از ۱۲ چاه نفت شرکت تایلور انرژی در می سی سی پی کانیون در خلیج مکزیک در پی آسیب دیدن یک سکوی تولید نفت از گردباد ایوان در سال ۲۰۰۴ آغاز و در طول ۱۷ سال صدها هزار گالن نفت وارد آب دریا شد.  

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شرکت تایلور انرژی با پرداخت بیش از ۴۳ میلیون دلار برای جبران هزینه های پاکسازی، جریمه های مدنی و زیان های وارد شده به منابع طبیعی و همچنین انتقال ۴۳۲ میلیون دلار به صندوق امانی وزارت کشور برای پاکسازی آلودگی های زیست محیطی موافقت کرده است.

 این نشت در پی آسیب دیدن یک شاخه خط لوله که ۱۶ حلقه چاه در سواحل لوئیزیانا را به هم متصل می کند، به علت لغزش بستر دریا به دلیل سرنگون شدن سکوی تولید تایلور بر اثر فشار تندبادهای ناشی از وزش گردباد، آغاز شد. این شرکت در پی آن حادثه، ۹ چاه را تعطیل کرد اما گفت که نمی تواند بقیه را تعطیل کند.

تاد کیم دستیار دادستان کل بخش محیط زیست و منابع طبیعی وزارت دادگستری گفته است که شرکت های فعال در عملیات فراساحلی نباید اجازه نشست نفت به آب های سرزمینی را بدهند و در صورت رخ دادن چنین حادثه ای، طرف مسئول باید برای مقابله زمان بر با این مشکل و پرداخت هزینه پاکسازی با دولت همکاری کند.

به گفته نیکول لوبو مدیر سازمان ملی اقیانوس وابسته به اداره ملی اقیانوس و جو آمریکا؛ زندگی میلیون ها شهروند ساکن ساحل خلیج مکزیک به زیست بوم های سالم و بهداشتی ساحلی وابسته است.

گارد ساحلی اعلام کردکه از اوریل ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار گالن نفت را پاکسازی کرده است از آنجا که تایلور انرژی، دارایی ها و تاسیسات نفت و گاز خود را در سال ۲۰۰۸ فروخته، این صندوق امانی برای تامین هزینه تعطیل کردن بقیه چاه ها و انتقال دائمی سکو و پاکسازی خاک آلوده شده، ایجاد خواهد شد.

این توافقنامه در صورت پذیرفته شدن، یک رشته اختلاف های حقوقی بر سر هزینه های پاکسازی را تصفیه خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.