یک نوجوان ١٩ ساله روسی به دلیل اهانت به یکی از کهنه سربازان این کشور به چهارسال زندان و ممنوعیت انتشار مطلب در اینترنت محکوم شد.

چهار سال زندان برای توهین به یک کهنه سرباز روس جنگ جهانی دوم

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی نوشت: دادگاهی در مسکو یک دانشجوی ۱۹ ساله را به جرم اهانت به یک کهنه سرباز روسی جنگ جهانی دوم به چهار سال زندان محکوم کرد.

این دانشجو در فیلمی که در حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر کرد، روی پرتره یک کهنه سرباز روس در تابلویی کنار خیابان ادرار کرده بود.

مدت کوتاهی پس از انتشار این ویدئو، این نوجوان آن را از حساب کاربری خود حذف و یک ویدئوی عذرخواهی منتشر کرد، اما با این حال بازداشت شد. این دانشجو  مدعی شد که مست بوده و هیچ اعتقادی به نازیسم ندارد.

این نوجوان تصویری از آناتولی فرولوف یکی از نظامیان روسی در جنگ جهانی دوم با نمادهای نازیسم در اینستاگرام منتشر کرد و اکنون به اتهام «بازسازی نازیسم» مجرم شناخته شده و تا پایان سال ۲۰۲۵ در زندان خواهد بود. او همچنین به مدت ۵ سال از انتشار مطالب در فضای مجازی منع شد.

قانون مقابله با بازسازی نازیسم در روسیه، اوایل سال جاری اندکی پس از محاکمه آلکسی ناوالنی، منتقد کاخ کرملین به اتهام افترازنی علیه ایگنات آرتمنکو، یک جانباز جنگ جهانی دوم، تشدید شد. بر اساس این قانون، تحقیر و توهین به کهنه سربازان جنگ جهانی دوم تا ۵ سال حبس دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.