سخنگوی کاخ سفید در سخنانی پیرامون نقش ترامپ در حمله تاریخ ۶ فوریه سال ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا، گفت: بایدن تصمیم گیری درباره ترامپ را به وزارت دادگستری واگذار می کند.

سخنگوی کاخ سفید: بایدن تصمیم گیری درباره ترامپ را به وزارت دادگستری واگذار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به بیانیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که سخنرانی «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور در روز سالگرد حمله به کنگره را «تئاتر سیاسی» توصیف کرده بود، گفت: خوب است که او این سخنرانی را دیده است. شاید چیزهایی یاد گرفته باشد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کاخ سفید در ادامه اظهاراتش در این زمینه گفت: بایدن این مسأله را به وزارت دادگستری می‌سپارد که مستقل عمل می‌کند. رئیس جمهور از وزارت دادگستری و دادستان کل می‌خواهد که مستقل عمل کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتظار بایدن از نتیجه تحقیقات کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای رسیدگی به حوادث ششم ژانویه، گفت: ما به حمایت از تلاش آن‌ها ادامه می‌دهیم اما درباره نتیجه آن پیش‌داوری نمی‌کنیم.

پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نخستین سالگرد حادثه حمله به کنگره این کشور، دونالد ترامپ مستأجر سابق کاخ سفید را به دروغگویی متهم کرد و گفت: حمله به کنگره یک شورش مسلحانه بود.

یک سال پیش، در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۹۹)، درحالیکه مراسم رسمی تائید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در جریان بود، طرفداران ترامپ با حمله به ساختمان کنگره، تلاش کردند تا مانع از تحویل قدرت به جانشین وی شوند.

این اقدام بی سابقه به نماد پوشالی بودن ادعای دموکراسی در آمریکا و نشانه افول قدرت این کشور در سطح جهانی تبدیل شده است. در حال حاضر، کمیته رسیدگی به حادثه ۶ ژانویه، مشغول تحقیق و محاکمه عاملان این حادثه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.