عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه استیضاح وزیرصمت فعلا به صورت جدی مطرح نمی باشد، گفت: برای تعادل در بازار خودرو ، خودروسازی های جدید راه اندازی خواهند شد.

وزیر صمت نباید  با گرانی خودرو موافقت می کرد/راه اندازی خودروسازی های جدید برای تعادل در بازار خودرو

روح اله ایزدخواه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: اگرچه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با تصمیم وزیر صمت مبنی بر اینکه به خودروسازان اجازه داد قیمت ها را ۱۸درصد افزایش دهند،  مخالف بوده و  هست اما استیضاح وی فعلا به صورت جدی در مجلس مطرح نمی باشد.

وی با بیان اینکه به صورت هفتگی با وزیر صمت جلسات مختلف و فشرده ای با موضوع خودرو به منظور دستیابی  دولت و مجلس به تصمیم واحدی برگزار می کنیم، تصریح کرد: اقای فاطمی امین قول داده اند که  در  سال ۱۴۰۱ ، بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خودرو بدون افزایش قیمت در کشور تولید شود که اگر این موضوع عملیاتی شود تا حدودی باعث تعادل در بازار خودرو خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی نمایندگان نیزاز سال گذشته  طرح جامعی  را در مجلس شورای اسلامی برای حوزه خودرو آماده و در دست بررسی دارند که دارای ۲۰ماده می باشد که به دلیل تغییر دولت ، در صدد این بودند که قبل از طرح آن ،  سیاست دولت جدید در زمینه خودرو مشخص شود.

ایزدخواه بیان داشت: طبق صحبتی که با رئیس مجلس داشتیم به سرعت این طرح را وارد دستور کار خواهیم کرد تا ضمن بررسی در صحن علنی مورد تصویب و اجرا قرار بگیرد. در این طرح بیان شده است که سرمایه گذاری جدید  در دو شرکت بزرگ خودروسازی موجود ، بازدهی لازم و مطلوب را ندارد و از طرفی این دو خودروساز  ظرفیت لازم برای توسعه را دراختیار ندارند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد:  در این طرح سازو کاری  برای ورود و راه اندازی خودروسازهای جدید تعریف کرده ایم که از نواوری و خلاقیت بیشتری در جهت تولید خودروی باکیفیت و ارزان  برای مردم برخوردار باشند  .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.