رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: تولیدکنندگان ایرانی گاه تمام فناوری یک برند خارجی را در اختیار گرفته‌اند.

هیچ کمبودی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد/برخی تولیدکنندگان ایرانی فناوری برندهای خارجی را در اختیار گرفته‌اند 

به گزارش قدس آنلاین، رضا رزقیان مقدم روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه لوازم خانگی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی معرفی محصولات جدید در رسته لوازم خانگی است و همه انواع لوازم خانگی عرضه شده در این نمایشگاه ۱۰۰ درصد ایرانی است.
وی افزود: تمامی لوازم خانگی ایرانی دارای شناسه کالاست و در سامانه جامع تجارت به ثبت رسیده است و خوشبخانه حتی یک مورد کالای قاچاق و خارجی در این نمایشگاه وجود ندارد.
رزقیان مقدم تصریح کرد: صنعت لوازم خانگی در کشور رشد قابل توجهی به لحاظ کمی و کیفی داشته و بسیاری از انواع تولیدات داخلی در این رسته تفاوتی با برندهای مشابه خارجی ندارند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد با بیان اینکه کالای قاچاق در بازار لوازم خانگی کاهش چشمگیری داشته است عنوان‌کرد:دلیل اصلی این مهم در بازار مشهد شدت بازرسی‌ها و نظارت‌ها از سوی مراجع نظارتی و همچنین راه اندازی سامانه جامع تجارت و الزام ثبت فرآیندهای مربوط به کالا از تولید تا فروش در آن است.
وی ادامه داد: تغییر قیمت لوازم خانگی از سوی تولیدکنندگان نیازمند مجوز قانونی از دولت است لذا نرخ همه لوازم خانگی مصوب بوده و در سامانه ثبت شده است و هیچ افزایش خودسرانه قیمتی در این بخش وجود ندارد.
رزقیان اظهارداشت: تغییر قیمت محصولات پتروشیمی و فولادی در کشور نشات گرفته از تغییر نرخ ارز، قیمت تمام شده لوازم خانگی را افزایش می‌دهد و در همین راستا امسال برخی از کالاها در حوزه لوازم خانگی بین ۹ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.