دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در دبیرخانه این شورا درحال تنظیم سندی با عنوان مدیریت فرهنگی پسابحران در بحران های طبیعی در کشور هستیم.

سند مدیریت فرهنگی پسابحران در حال تدوین است

به گزارش قدس آنلاین، سید مجید امامی در نشست شوراهای فرهنگی شرق استان کرمان ضمن اشاره به دلیل حضور خود در شهرستان بم از جمله ادای احترام به مردم بم و بازماندگان حادثه زلزله پنج دی ماه ۱۳۸۲ تاکید کرد: در تدوین سند مدیریت فرهنگی پسابحران می توان از تجربه بم در این حوزه بهره گرفت و این مهم ضرورت دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه با بیان اینکه فناوری مدل توسعه زندگی روستایی و بومی ما را به تاراج برد و به شهرهای مدرنی تبدیل کرد اظهارداشت: کاربزرگ ما توانمندکردن مردم است نه صدقه پرور کردن و ترغیب ترحم دیگران نسبت به آنان.

وی بااشاره به پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه توضیح داد: در حوزه معرفی بهتر بم بعد از فاجعه و نقشی که بم می تواند در فرهنگ سازی رویکرد فرهنگی، انسانی بعد از فاجعه داشته باشد پیشنهادهایی مطرح شد که ارزشمند است.

روز ملی خرما در بم ثبت شود

امامی ادامه داد:مساله دیگر زیست بوم و گردشگری بم است که پیشنهاد می‌شود روز ملی به نام خرما که ظرفیت این محصول باغی به فرهنگ و سنت ما بشدت پیوسته است ثبت شود.

به گفته وی بم پایتخت خرمای ایران و مرکزی برای این محصول باغی است و تمامی این موارد نتیجه فرهنگ عمومی و دغدغه مندان به این حوزه به شمار می رود.

به گزارش ایرنا دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین همچنین در ادامه جلسات خود در نشست با فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای در حوزه مد و پوشاک حضور پیدا کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی وظیفه صیانت، هدایت، حمایت و نظارت بر کنش های فرهنگی را دارد.

وی اظهارداشت: وظیفه ما رصد کردن، به هم وصل کردن، شبکه سازی و البته هدایت بهینه منابع است.

سند مدیریت فرهنگی پسابحران در حال تدوین است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: در لایحه بودجه سال آینده ۲ درصد از بودجه دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی باید طبق نظر و توافقنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شود که البته به جز سهم ۲.۵ درصد سهم بخش فرهنگی است.

وی در پایان درباره مشکلات طراحان مد و پوشاک نیز توضیح داد: طراحان مد و پوشاک می توانند برای ساماندهی اطلاعات و مدارکشان را به اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند تا بتوانیم این افراد را به صندوق اعتباری هنر معرفی کنیم، همچنین این افراد می توانند خانه مد یا موسسه های تک منظوره به ثبت برسانند.

به گزارش ایرنا دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در سفری یک روزه به بم ضمن اداری احترام به مقام شامخص شهدای گمنام بازدیدی از کتابخانه عمومی بم و منزل یکی از شهروندان بمی که در زمان وقوع زلزله بم اجساد دختر و همسر خود را در حیاط منزل دفن کرده بود داشتند.

همچنین دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور در منزل شهیدان رییسی و شیرخانی از شهدای ناجا با اهدای لوح تقدیر یاد و خاطره این دو شهید عزیز را گرامی داشت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.