فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: باید از تمام کسانی که در مسیر توسعه فرهنگ و انسجام خانواده در تلاش هستند تشکر داشته باشیم. چرا که انسجام نهاد خانواده، محور تحکیم و پایداری نظم و انضباط و سلامت اجتماعی است.

 انسجام نهاد خانواده محور تحکیم انضباط و سلامت اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین و به  نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در نشست هیات امنای صیانت از خانواده با تاکید بر عزم جدی برای انسجام این نهاد مهم اجتماعی اظهار کرد: باید از تمام کسانی که در مسیر توسعه فرهنگ و انسجام خانواده در تلاش هستند تشکر داشته باشیم. چرا که انسجام نهاد خانواده محور تحکیم و پایداری نظم و انضباط و سلامت اجتماعی است.

وی افزود: وضعیت سنجی و آمارهای بررسی های کارشناسی حکایت از آن دارد که نهاد خانواده در جامعه با هجمه های مختلفی روبرو است و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیز در فرمایشات متعدد مراتب هجمه ها از ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ... را مورد توجه و تاکید قرار داده اند و امروز می بینیم با توسعه شبکه های مجازی، این سطح هجمه ها فراتر و نفوذ پذیرتر شده اند.

سردار تقوی جامعه محوری و مدیر محوری را ۲ مولفه بسیار مهم در بحث مدیریت اجتماعی برشمرد و گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا سبب شد در این ۲ محور با ضعف هایی روبرو شویم و آنچه شاهد بوده ایم، این است که نه تنها مسئولان تربیت و آموزش و معلمان عزیز در مدارس نتوانسته اند به وظایف اصلی خود عمل کنند، بلکه در خانواده ها نیز شاهد گسل ارتباطی ناشی از کرونا هستیم و ارتباط ها و رفت و آمدهای خانوادگی نیز به شدت کاهش یافته و بروز فرد محوری، سبب شده است که انسجام نهاد خانواده با آسیب روبرو شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه افزایش ۳ درصدی ازدواج به خاطر شکل گیری ازدواج آسان، مایه خرسندی است، اما عزم جدی برای حفظ انسجام نهاد خانواده است که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مقابله با سرقت گوشی تلفن همراه در دستور کار ویژه پلیس آگاهی

گلایه پلیس از قیمت بالا و تعداد کم صندوق امانات بانک‌ها

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشف ۲۹ تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال و هدف گذاری دشمنان درگسترش توزیع روانگردان های مخرب، مساله ای است که نشان می دهد معاندان نظام اسلامی جوانان و نهاد خانواده را هدف قرار داده اند و در این عرصه نیازمند هوشمندی و عزمی راسخ برای ادای تکالیف و انجام ماموریت های محوله  هستیم.

حجت الاسلام علیرضا رامیار، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مسئله نهاد خانواده و تاکید دین مبین اسلام بر این مهم و ضرورت تحکیم این نهاد اجتماعی گفت: امروز باید این اصل مهم که مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر تحکیم  نهاد خانواده است مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در نیروی انتظامی نیز با وجود آن که ماموریت های سخت پلیسی و تکالیف خطیری بر عهده مجاهدان فی سبیل الله قرار دارد، اما نهاد خانواده و توجه به آن مورد تاکید است و ایجاد مرکز فرهنگی خانواده با هدایت فرماندهان انتظامی کاری بسیار ارزشمند و اثر گذار است.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اقدام بنیادی و ابتکاری صیانت از نهاد خانواده که در خراسان رضوی آغاز شده و یک جریان الگویی برای پرداختن به موضوع خانواده در کشور است، کاری بسیار بزرگ و ارزشمند بوده و امیدواریم به نتایج عالی مورد نظر که تحکیم نهاد خانواده است، دست یابیم.

وی مواجهه مسائل خانواده با آسیب ها و هجمه های مختلف را بسیار مهم برشمرد و افزود: دستگاه های مختلف قضایی، امنیتی و اجتماعی و تمام سیستم ها باید به طور جدی وارد این عرصه شوند.

سرهنگ عبدالرضا مجیدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در این نشست، گزارشی از وضعیت سنجی و راهبردهای توان افزایی حوزه تعاملی، مشارکتی و مدیریتی همسو با اهداف عالی فرهنگی و اجتماعی تحکیم و تعالی نهاد  خانواده  را ارائه کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.