محبت، نعمتی است که با آن می‌توان حس خوب زندگی را معنا کرد. اکنون یک ماه از فصل سرد زمستان می‌گذرد و در همین مدت نزدیک به ۳۰روز، یک گروه جهادی بی‌ادعا توانستند با کمک دستان مهربان خیران ۳۰بخاری برای تعدادی از خانواده‌های بی‌بضاعت تهیه کنند.

«گرمای محبت» در روستاهای سرخس

دیدن کودکان و پیرزن‌ها و پیرمردهایی که با اهدای یک بخاری در شب‌های سرد زمستان گرما را حس می‌کنند، همان حس غیرقابل توصیف مهربانی‌های همدلانه‌ای است که با پویش‌های مختلف شاهد آن بودیم و هستیم.

مسئول گروه جهادی یاران مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: گروه جهادی یاران مهر، هرساله در فصل زمستان طرح «گرمای محبت» را اجرا می‌کنند.

علیرضا کمیلی می‌افزاید: سال گذشته نیز در این طرح ۴۰دستگاه بخاری خریداری و به افراد بی‌بضاعت اهدا شد که خوشبختانه این طرح همچنان ادامه دارد.

طرح «گرمای محبت» وی با اشاره به شروع سرمای زمستان بیان می‌کند: بسیاری از روستاهای سرخس شبکه گازرسانی ندارند و برخی از روستاهایی هم که به‌تازگی در این منطقه این امکان برایشان فراهم شده است، تعدادی از ساکنان این روستاها بخاری ندارند.مسئول جهادی یاران مهر تصریح می‌کند: متأسفانه در این منطقه تعداد زیادی از خانواده‌ها با گازهای تک شعله خوراک‌پزی، فضای خانه‌شان را در سرمای شدید این منطقه کویری گرم می‌کردند و در شرایط بسیار خطرناکی به سر می‌بردند.

از آشنایی با کودکان کار تا گروه جهادی

کمیلی خاطرنشان می‌کند: درحال حاضر در طرح «گرمای محبت» ۳۰دستگاه بخاری به مبلغ ۴۲۰میلیون ریال خریداری شده است که در کنار آن نیز تعدادی سبد کالا هم به برخی از خانواده‌ها اهدا شد. همچنین به خانواده‌هایی که مشکلات درمانی دارند برای رفع این مشکلات مساعدت‌های لازم انجام می‌شود.

وی تأکید می‌کند: این طرح با همکاری گروه جهادی «ماعون» به صورت مشترک انجام شد.

او که طلبه است، شروع کار جهادی‌اش را از آغاز طلبگی و آشنایی با چند کودک کار می‌داند و می‌افزاید: همان سال نخست شروع درس طلبگی با چند کودک کار آشنا شدم و پس از پیگیری وضعیت زندگی این کودکان متوجه شدم تنها دارایی زندگیشان یک مادر مریض ازکارافتاده است. با چند نفر از طلبه‌های مدرسه تصمیم گرفتیم روزانه مقداری از غذای خود را پیش از مصرف در یک ظرف بزرگ کنار بگذاریم و به منزل این خانواده ببریم.

این فعال فرهنگی و اجتماعی در ادامه توضیح می‌دهد: تصمیم گرفتیم طرحی به نام «نذر مهربانی» را در مدرسه اجرا کنیم، به این صورت که هر دو نفراز یک غذا استفاده کنند و سهم دیگر غذا را پس از بسته‌بندی به دست نیازمندان واقعی برسانیم.

سیل و جهیزیه

وی درخصوص سایر طرح‌های این گروه جهادی خاطرنشان می‌کند: آغاز جدی‌تر این کار در سرخس برای تهیه جهیزیه زوج سیل‌زده‌ای بود که پس از ناامیدی حاصل از سیل و از دست دادن تمام دارایی‌شان، به برکت این طرح توانستند زندگی مشترکشان را آغاز کنند.

کمیلی تأکید می‌کند: از خرداد۱۳۹۸ تاکنون حوزه فعالیتم را در زادگاهم سرخس متمرکز کرده‌ام و دلم نمی‌خواهد هیچ کودکی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز بماند و یا مبدل به کودک کار شود.

وی می‌افزاید: هم اکنون محدوده فعالیتم در حوزه حمایت از زنان و کودکان بدسرپرست، بی‌سرپرست و همچنین بیماران از کارافتاده است که تعداد زیادی از آن‌ها کودکان کار هستند و در حال حاضر تأمین هزینه درمان یک بیمار مبتلا به سرطان در اولویت قراردارد.

فعالیت‌های جهادی در فضای مجازی

کمیلی خاطرنشان می‌کند: تاکنون از طریق فراخوان در صفحه اینستاگرام شخصی‌ام توانسته‌ام مسائل پزشکی خانواده‌ها همچون عمل سخت یک پدر معلول، بازسازی و ساخت منزل دو مادر سرپرست خانواده، توزیع مستمر سبد کالا میان محرومان و اقدامات حقوقی همچون تهیه شناسنامه برای کودکان بدون شناسنامه و توزیع و اجرای طرح نان رایگان را انجام دهم.

این طلبه جهادی در پایان با اشاره به حضور دانشجویان، فرهنگیان و طلاب خوش‌فکر در این گروه جهادی بیان می‌کند: برای آنکه کار جهادی معنا شود باید از خودمان شروع کنیم و حس کار خوب بهترین حسی است که ابتدا به خود ما باز می‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.