مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: با پرداخت چهار هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ایجاد شد.

ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین، رضا سلم آبادی در حاشیه بازدید از طرحهای در دست اجرا و موسسات حمایتی وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد  افزود: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، طی سال جاری با پرداخت هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی برای ۱۵ هزار نفر در این استان شغل ایجاد می شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین و ماندگارترین اقدامات این نهاد ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای مددجویان و خانواده های زیرپوشش است که به خودکفایی لازم دست یابند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: میزان تسهیلات اشتغالزایی به هر یک از مددجویان این نهاد تا شهریور ماه امسال ۵۰۰ میلیون ریال بود که از این تاریخ به بعد به یک میلیارد ریال افزایش یافت و این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و اقساط هفت ساله به متقاضیان دارای شرایط پرداخت می شود.

وی افزود: هر یک از کارفرمایان و متصدیان واحدهای تولیدی که برای افراد معرفی شده از این نهاد اشتغال ایجاد کنند، از تسهیلات کارفرمایی تا سقف یک میلیارد ریال به ازای هر نفر برخوردار می شوند.

سلم آبادی ادامه داد: سقف تسهیلات کارفرمایی برای هر شهرستان در سالجاری ۴۰ نفر است که برای بیشتر از این میزان باید مجوز لازم از کمیته امداد امام خمینی (ره) مرکز استان اخذ شود.

وی گفت: این دسته از کارفرمایان و متصدیان واحدهای تولیدی در مناطق محروم علاوه بر تسهیلات کارفرمایی مدت ۲ سال از سهم بیمه کارفرما که از سوی این نهاد پرداخت می شود، بهره‌مند می‌گردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی افزود: در راستای سیاستهای دولت از مجموع یک میلیون شغل که قرار است طی سال آینده در کشور ایجاد شود، ۵۰۰ هزار شغل مربوط به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی افزود: بیشتر مراکز و موسسات نیکوکاری زیرپوشش این نهاد معیشت محور هستند و باید در کنار آن به سوی کارآفرینی خانواده های زیرپوشش پیش بروند تا با افزایش اشتغال مددجویان از آسیبهای اجتماعی این بخش جلوگیری شود.

۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شش و نیم میلیون نفری استان خراسان رضوی در قالب ۲۲۰ هزار خانوار زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان قرار دارند. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.