وزارت امور خارجه قرقیزستان اعلام کرد؛ «تورداکون سیدی‌کف» سفیر این کشور در ایران خواستار برقراری پرواز مستقیم بین بیشکک - تهران و بالعکس شده‌است.

قرقیزستان خواستار برقراری پرواز مستقیم بیشکک- تهران شد

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری «۲۴ کی جی» قرقیزستان به نقل از وزارت امورخارجه اعلام کرد که برقراری  پرواز مستقیم بین بیشکک و تهران می تواند موجب توسعه همکاری ها در زمینه گردشگری و افزایش سفرهای مردم دو کشور برای آشنایی و بازدید از مراکز میراث فرهنگی شود.   

وزارت خارجه قرقیزستان همچنین اعلاکم کرد؛ سفیر بیشکک در تهران در همین زمینه با «رضا حدادیان» مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرانی خطوط هوایی وارش دیدار و گفت و گو کرده‌است.  

سیدی‌کف‌ درباره سیاست‌های قرقیزستان در زمینه حمل و نقل هوایی و توانایی های بالقوه  سرمایه‌گذاری در گردشگری و تغییرات آب و هوایی توضیحاتی داده است.

وی همچنین با اشاره به پروازهای شرکت هواپیمایی وارش در مسیر مشهد-بیشکک و بالعکس از آن به عنوان همکاری و مشارکتی مهم برای توسعه روابط ایران و قرقیزستان بویژه  افزایش روابط تجاری و همکاری اقتصادی میان دو کشور نام برده است.

مدیرعامل شرکت وارش نیز از پیشنهاد قرقیزستان استقبال و اعلام کرد برای بازگشایی دفتر هواپیمایی در بیشکک آمادگی دارد و دو طرف در این دیدار بر تشکیل کارگروه گردشگری برای توسعه همکاری ها میان دو کشور توافق کرده‌اند.  

ایران بعد از استقلال قرقیزستان از جمهوری سابق شوروی، جزو اولین کشورهایی بود که استقلال این کشور را در ۱۶ دسامبر ۱۹۹۱ به رسمیت شناخت و دو کشور دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی هستند.

جمهوری قِرقیزستان کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی است. این کشور از شمال با قزاقستان از شرق با چین، از جنوب با تاجیکستان و از غرب با ازبکستان همسایه است.  

جمعیت این کشور در سرشماری سال ۲۰۱۵ میلادی پنج میلیون و ۹۵۷ هزار نفر و بزرگترین شهر و پایتخت آن بیشکک دارای ۸۷۰ هزار نفر جمعیت است.   

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.