رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر عراق از تاسیس خانه های هلال در این کشور خبر داد.

اجرای طرح موفق و ماندگار خانه های هلال در عراق

به گزارش قدس آنلاین از جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند گفت: یکی از تجارب موفق و ماندگاری که در جمعیت هلال‌احمر انجام شد تاسیس و گسترش خانه های هلال است.

وی ادامه داد: خانه های هلال در موضوعات مهمی چون تاب آوری اجتماعی، آموزش جوامع محلی و ارزیابی سریع در بحران ها نقش موثری دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: خانه‌های هلال در ایران به‌عنوان تجربه‌ای گرانبها و قابل انتقال و اشتراک‌گذاری با هلال‌احمر عراق است، این خانه‌ها که در دورافتاده‌ترین محلات ایران نیز راه اندازی شده، شکل جدیدتری از خانه‌های بهداشت است که هم در آسیب‌زدایی اجتماعی و هم در مباحث آموزش و امدادونجات در حوادث و بلایا برای افراد نیازمند بسیار تاثیرگذار است.
 

 همزمان با افزایش همه‌گیری سویه اومیکرون، پیرحسین کولیوند و هیات همراه او با وزیر بهداشت عراق پیرامون کنترل مرزهای زمینی و هوایی دو کشور برای جلوگیری از ورود و خروج مبتلایان به کرونا و نظارت بیشتر برای جلوگیری از صدور برگه تقلبی آزمایش ‌پی‌سی‌آر در عراق، دیدار و گفت‌وگو کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.