۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 785192

منابع محلی از قطعی‌های گسترده برق در چندین شهر برخی از کشورهای آسیای مرکزی خبر دادند.

قطع سراسری برق در ۳ کشور آسیای مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، خبرنگاران شبکه الجزیره در سه کشور قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان اعلام کردند برق در برخی از شهرها قطع شده است. 

منابع آگاه در این کشورها دلیل این قطعی برق را به دلیل حادثه‌ای در سیستم انرژی که کشورهای آسیای مرکزی را به هم وصل می‌کند، اعلام کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این خصوص نوشت: شبکه برق ملی قرقیزستان اعلام کرده است یک بازپرداخت سیستمی در کل سیستم انرژی آسیای مرکزی به دلیل عملکرد اتوماتیک اتفاق افتاده است، اما اکنون سیستم در حال بازیابی و بازگشت به حالت عادی است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، حجم محدودیت‌ها حدود ۱۵۰۰ مگاوات است. وزارت انرژی ازبکستان از قطع برق در چندین منطقه این کشور در استان‌های فرغانه، تاشکند، دره فرغانه، سیردریا، جیزک، سمرقند، ناوی و کشکادریه خبر داد. این وزارت خانه نیز درباره علت قطعی برق گفت که این قطعی بر اثر تصادف در قزاقستان رخ داده است.

وب گاه خبری زاکون که در شهر آلماتی قزاقستان مستقر است اعلام کرد: فعالان شبکه های اجتماعی تایید کردند برق در شهرهای جنوبی این کشور نیز قطع شده است.

خبرگزاری روسی تاس نیز از قطعی برق در بیشتر مناطق بیشکک، پایتخت قرقیزستان و اوش دومین شهر بزرگ این کشور و تعدادی دیگر از شهرهای قرقیزستان خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.