مدیرعامل هیات مدیره سازمان مردم ‌نهاد انجمن راویان فتح رضوی گفت: بعد ۲ سال توقف حرکت کاروان‌های راهیان نور به دلیل شرایط ناشی از کرونا، امسال شاهد برقراری دوباره این سفرهای زیارتی خواهیم بود.

حرکت کاروان راهیان نور خراسان رضوی نیمه دوم اسفند ماه آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس آرانیان روز سه‌شنبه در همایش راویان دفاع مقدس تربت‌حیدریه افزود: این تصمیم به دلیل شرایط خوب حاکم بر کشور به دلیل مهار مطلوب ویروس کروناست و اگر ستاد کرونا تصمیم دیگری اتخاذ کند برنامه جدید اعلام می شود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به بحث  "جهاد تبیین" اشاره کرد و ادامه داد: راویان دفاع مقدس باید علاوه بر انجام تکلیف خود به این مهم توجه کنند.
مدیرعامل هیات مدیره سازمان مردم ‌نهاد انجمن راویان فتح رضوی گفت: برنامه ما در جهاد تبیین، روایتگری حوادث مرتبط با انقلاب اسلامی در قالب‌های تخصصی و برای مخاطبان مختلف شامل بانوان، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب است.
آرانیان افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس، دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف را گذرانده اند و اکنون می‌توانند به صورت تخصصی به راویتگری انقلاب اسلامی، دهه بصیرت و معرفی شخصیت شهید قاسم سلیمانی بپردازند.
مدیرعامل هیات مدیره سازمان مردم ‌نهاد انجمن راویان فتح رضوی گفت: امسال و در ایام سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی ۴۰ راوی در مشهد به روایتگری افکار و رفتارهای این بزرگوار پرداختند.
آرانیان افزود :تاکنون با کمک هزار و ۱۰۰ رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس، ۶ هزار ساعت تاریخ شفاهی در حوزه دفاع مقدس تهیه شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون در خراسان رضوی ۲۷ گروه راوی سازماندهی شده‌اند، ۱۶ گروه در شهرستان‌ها، یک گروه از بانوان و ۱۰ گروه از مردان در مشهد داریم که میانگین تعداد افراد هر گروه ۲۵ نفر و در مجموع هم اکنون افزون بر ۵۰۰ راوی سازماندهی شده‌اند.
سردار سرتیپ پاسدار مهدی باقرزاده مسوول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه نیز در این خصوص گفت: هم اکنون در این خطه ۷۰ راوی از بانوان، دانش‌آموزان و یادگاران دفاع مقدس فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.