۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 785395

عبور از ازبکستان و رسیدن به روسیه ۲۰۱۸. عبور از کره جنوبی و رسیدن به برزیل ۲۰۱۴. عبور از بحرین و رسیدن به آلمان ۲۰۰۶. عبور از استرالیا و رسیدن به فرانسه ۱۹۹۸ و آرژانتین ۱۹۸۷ و اینک عبور از عراق و رسیدن به قطر ۲۰۲۲. این داستان فوتبال ما برای حضور در قله فوتبال جهان است.

سرود صعود بخوان

داستانی که همواره با سختی‌های فراوانی روبه‌رو بوده است. از حماسه ملبورن تا صعود راحت امروز اما همیشه قلب‌ها برای ایران تپیده است. موفقیت تیم ملی فوتبال همیشه مرحم زخم‌های عمیق مردمی بوده که دست از تلاش برنداشته‌اند. امروز که در آستانه سریع ترین صعود به جام جهانی هستیم باز هم تیم ملی داستان های خاطره انگیزی دارد. بازگشت تماشاگران پس از مدت‌ها در بازی‌های ملی. رویارویی با تیم ملی عراق که همیشه حریف سنتی و کلاسیکی برای ما بوده است. جا ماندن مهاجمان اصلی تیم ملی به دلیل کرونا و بوران.

سردرگمی اسکوچیچ

اسکوچیچ به جز احمد نوراللهی، سردار آزمون، مجید حسینی و احسان حاج صفی که به خاطر کرونا در اختیار نخواهد داشت، اللهیار صیادمنش را به دلیل انتقال او به هال سیتی در خدمت ندارد و نباید فراموش کرد برخی بازیکنان نظیر کریم انصاری‌فرد هم با دشواری و سختی به اردو ملحق شدند. با این شرایط قطعاً تیم ملی تغییرات اساسی در ترکیب خود خواهد داشت.تیم ملی در ۶ بازی نخست خود همیشه از زوج دفاعی شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی زادگان استفاده کرده، اما این بار به نظر می‌رسید که کنعانی با وجود دعوت، در زمین حضور نخواهد داشت و مجید حسینی جای او را می‌گیرد، ولی ابتلای حسینی به کرونا، معادلات را تغییر داده است. با این حال تیم ملی سیاوش یزدانی، عارف آقاسی و فرشاد فرجی را در این پست دارد. برای سمت راست خط دفاعی صادق محرمی و صالح حردانی گزینه اسکوچیچ هستند و در سمت چپ میلاد محمدی و امید نورافکن.

با غیبت حاج صفی و نوراللهی، جایگاه سعید عزت اللهی ثابت به نظر می‌رسد و میلاد سرلک شانس زیادی برای قرارگیری کنار او دارد. وحید امیری که در تمام بازی‌ها فیکس بوده و ۹۰ دقیقه به میدان رفته، گزینه سمت چپ به شمار می‌رود و علی قلی زاده گزینه نخست جناح راست. این در حالی است که علیرضا جهانبخش کاپیتان سوم تیم ملی، بازیکن قابل اعتماد اسکوچیچ است و سامان قدوس نیز خود را برای حضور در ترکیب شایسته می‌داند.

طارمی باتوجه به دشواری پیمایش مسیر پرتغال - ایران از ترکیه، بعید است که در ترکیب اصلی قرار بگیرد. خستگی انصاری‌فرد و غیبت اللهیار، نشان می‌دهد که شاید کاوه رضایی و مهدی قایدی شانس بیشتری داشته باشد. اسکوچیچ نام شهاب زاهدی را هم در لیست مهاجمان قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.