سازمان هواپیمایی کویت اعلام کرد: پروازها به بغداد به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

کویت در پی حمله به فرودگاه بغداد، پروازها به این کشور را موقتا تعلیق کرد

به گزارش قدس آنلاین، خطوط هواپیمایی کویت در حساب توئیتری خود نوشت: براساس دستورالعمل‌های صادر شده از سوی اداره کل هواپیمایی کویت با توجه به اوضاع کنونی در عراق به خصوص بعد از هدف قرارگرفتن فرودگاه بین المللی بغداد، پروازها به این کشور به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

بر اساس این دستورالعمل‌ اداره کل هواپیمایی کویت به شهروندان خود گفته که از آخرین تحولات صادرشده مطلع خواهند شد و از همکاری آن‌ها تشکر کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز دیروز(جمعه) هدف قرار گرفتن فرودگاه بین المللی بغداد با راکت را تلاشی برای تضعیف اعتبار این کشور دانست.

وی گفت: این اقدام تروریستی اصرار جنایتکاران برای ضربه زدن به امنیت عراق، تعهدات، توانمندی‌ها و به خطر افتادن منافع آن‌ها را آشکار کرده است و نیروهای امنیتی عراق پاسخی قاطع به این نوع عملیات که در پشت آن برنامه‌هایی خلاف منافع بغداد وجود دارد، خواهند داد.

مصطفی الکاظمی از کشورهای دوست عراق در سطح منطقه و بین المللی خواست محدودیتی در سفر و حمل ونقل هوایی به بغداد ایجاد نکنند که این امر کمکی به بازدارندگی تروریسم و دستیابی به اهدافشان است.

فرودگاه بین‌المللی بغداد دیروز(جمعه) با ۶ راکت هدف قرار گرفت. در نتیجه این حمله، یک هواپیمای مسافربری خارج از رده که در این فرودگاه پارک شده بود، آسیب دید. این راکت‌ها به نزدیکی پایگاه نظامی ویکتوریای آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد اصابت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.