مسئول سامانه پاسخگویی به سؤالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماس‌های روزانه مردم با این سامانه ۸۲ درصد افزایش داشته است.

 افزایش ۸۲ درصدی تماس‌های روزانه با سامانه ۱۹۱

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر زهرا اباصلتی مسئول سامانه پاسخگویی به سؤالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماس‌های روزانه مردم با سامانه ۱۹۱ پاسخگویی به سؤالات کرونایی پس از ورود به موج ششم بحران کرونا ۸۲ درصد افزایش داشته و از ۲۲۰۰ مورد در ابتدای هفته گذشته به بیش از ۴ هزار تماس روزانه در ابتدای هفته جاری رسیده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۸۰۰ مورد مربوط به واکسن کرونا، ۷۰۰ مورد در خصوص بیماری کرونا و ۵۰۰ مورد در زمینه سایر موارد کرونایی بوده است.

آمادگی حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در موج ششم کرونا

دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: با افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری و تغییر وضعیت کرونایی مشهد به نارنجی، صفوف مختلف خدماتی در حوزه درمان آماده مقابله با ویروس اومیکرون و مبارزه با موج ششم بحران کرونا شده‌اند.

وی افزود: پس از ورود به موج ششم بحران کرونا آخرین جلسات هماهنگی با حضور روسا، مدیران و مسئولان بخش‌های کووید بیمارستان‌ها برگزار و برنامه‌های لازم در این خصوص تدوین شد. خوشبختانه هماهنگی بسیارخوبی با آزمایشگاه‌ها در تمامی ایام کرونایی به‌خصوص اوج بحران کرونا برقرار است تا پاسخ تست‌ها در اسرع وقت در اختیار بیمارستان‌ها و کادر درمان قرار گیرد. همچنین با توجه به افزایش موارد سرپایی، از مسئولان بیمارستان‌ها خواسته  شده اطلاع‌رسانی کافی را در خصوص حفظ فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکات بهداشتی، عدم حضور در مکان های پرتراکم از جمله بیمارستان‌ها، استفاده از ماسک و مراجعه به‌موقع به پزشک، مراکز منتخب کرونا و درمانگاه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

بهترین کار برای دوری از آسیب‌های موج ششم، تزریق ۳ دوز واکسن است

دکتر علیرضا صداقت دبیر کمیته علمی ستاد مدیریت کرونای خراسان رضوی نیز گفت: معتقدیم که تزریق ۳ دوز واکسن بهترین کار برای دوری از آسیب‌های موج ششم بحران کرونا و ویروس اومیکرون بوده و در کنار آن هم باید همچنان استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی‌های حداکثری را در مجموعه‌های مختلف شاهد هستیم و معتقدیم که در کلیه مکان‌های بازگشایی شده تمامی خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان باید ضمن داشتن کارت واکسن کرونا حداکثر میزان عمل و توجه را در موارد خواسته شده داشته باشند، ضمن اینکه کسانی هم که هنوز شامل واکسیناسیون نمی‌شوند هم باید این موارد را بیش از سایرین رعایت کنند.

دکتر صداقت تاکید کرد: اعیاد فرخنده ماه‌های رجب و شعبان پیش‌رو است و در این ایام جشن‌های عروسی بسیاری برگزار می‌شود و در کنار آن نوروز ۱۴۰۱ و سفرهای نوروزی را هم در پیش داریم. باید مناسب‌ترین تصمیم را در این شرایط خاص و بحرانی بگیریم تا به واسطه حضور و برگزاری مجلس عروسی و یا رفتن به مسافرت‌های نوروز و حضور در دیدوبازدیدهای نوروزی خودمان و عزیزانمان را دچار مشکل نکنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.