مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: ۳۹۰ هزار و ۹۸۶ دُز واکسن کرونا تاکنون در مراکز واکسیناسیون عمومی به اتباع خارجی مقیم مشهد تزریق شده است.

اتباع خارجی مقیم مشهد حدود ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی هاشمی افزود: ارائه واکسن کرونا به اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی در چارچوب عملیات عمومی ایمن‌سازی شهروندان ایرانی بدون هیچ محدودیتی در جریان است.  

وی ادامه داد: تاکنون در همین راستا ۲۱۱ هزار و ۳۲ نفر از اتباع خارجی مقیم مشهد دُز نخست، ۱۶۹ هزار و ۲۸۵ نفر دُز دوم و ۱۰ هزار و ۶۶۹ نفر آنها سومین دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: هیچگونه تفاوتی از این نظر بین اتباع خارجی و شهروندان ایرانی وجود ندارد چنانکه حتی اتباع بیگانه‌ای که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند تحت پوشش واکسیناسیون عمومی کرونا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بر این اساس همه اتباع خارجی که تاکنون هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون فعال در خراسان رضوی سومین دُز آن را نیز تزریق نمایند.  

هاشمی ادامه داد: همه مراکز واکسیناسیون عمومی در خراسان رضوی بدون هیچ محدودیتی ملزم به تزریق واکسن کرونا به اتباع خارجی هستند.

وی گفت: تاکنون در همین چارچوب دو مرکز واکسیناسیون عمومی در مشهد شامل بازار ملل واقع در ابتدای بلوار شهید آوینی و مرکز بهداشت امیرالمومنین (ع) در خیابان شفیعی  این شهر بیشترین مراجعه اتباع خارجی را برای دریافت واکسن داشته‌اند.  

بازداشت روزانه هزاران متجاوز مرزی 

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی همچنین به تحولات اخیر افغانستان اشاره و بیان کرد: این وضعیت در کشور همسایه موجب شده هم‌اینک روزانه هزاران متجاوز مرزی از سوی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی متوقف شوند لذا فعلا آمار دقیقی از حضور اتباع  افغان در ایران وجود ندارد.

وی افزود: همچنین برخی اتباع کشور افغانستان با دریافت روادید یک ماهه وارد ایران می‌شوند اما پس از انقضای این زمان به کشورشان برنمی‌گردند. آمار این گروه از اتباع خارجی در اختیار پلیس مهاجرت است.  

۳۲۰ هزار تبعه افغانستان با مجوز، گذرنامه و کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند. مشهد محل سکونت که ۹۵ درصد این گروه از اتباع افغان است.

۶۳۰ بیمار کووید ۱۹ هم‌اینک در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند. همچنین از بین ۳۳ شهرستان این استان تاکنون تربت‌حیدریه در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱  شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.  

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دیروز ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸ هزار و ۹۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۸۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.

همچنین ۳۰ بیمار کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت اخیر در سطح کشور جان باخته‌اند تا شمار شهروندان فوت شده این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۴۵۴ نفر رسد.  شش میلیون ۱۰۶ هزار و ۴۴۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران هم تاکنون بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.  هزار و ۵۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخشهای مراقبت‌ ویژه تحت مراقبت هستند.  

تاکنون ۶۰ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۴۳۵ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۷ دُز دوم و ۱۷ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۳۱ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۹۳ دُز رسید.

۱۵ شهرستان در سطح ایران وضعیت قرمز، ۶۱ شهرستان وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان وضعیت زرد و ۹۸ شهرستان وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا دارند.  

"پاندمی کرونا" در سطح جهان نیز ۳۷۵ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۷۰۳ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۶۸۳ هزار و ۱۳۶ نفر را گرفته است. ۲۹۶ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۵۷۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۷۵ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۰۷۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۰۷ هزار و ۱۹۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.