عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به نامه رئیس جمهور به مجلس برای اصلاح نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها گفت: ارتباط مستقیم رئیس جمهور با مردم موجب شد دولت تصمیم شجاعانه برای حمایت از تولید اتخاذ کند.

تصمیم شجاعانه رئیسی برای اصلاح لایحه بودجه/ گام عملی دولت برای حمایت از تولید

به گزارش قدس آنلاین،هادی بیگی نژاد گفت: هفته پیش در هیات دولت بحثی مطرح شد که نرخ خوراک پتروشیمی ها رقم بالایی است و ما باید در این نرخ تجدیدنظر کنیم. برخی صنایع نسبت به نرخ سوخت گله‌مند بوده و خواستار تجدید نظر در نرخ گاز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شدند.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به تصویب استفساریه‌ای برای کاهش نرخ سوخت کوره‌های آجرپزی اظهار داشت: علیرغم اینکه در لایحه بودجه حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان برای اصلاح نرخ خوراک و سوخت صنایع درآمد دیده شده بود، برای کمک به صنایع، ۱۷ هزار میلیارد تومان ازاین درآمد کاهش داده شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: بر این اساس ملاک تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه ۱۴۰۱ هاب‌های بین‌المللی نخواهد بود بلکه  قیمت صادراتی گاز مبنای تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود. علاوه بر این در راستای حمایت از تولید یک تبصره به این بند از لایحه اضافه شد و مقرر شد  چناچنه قیمت گاز صادراتی افزایش یابد، نرخ خوراک پتروشیمی ها و پالایشگاه‌ها از ۵ هزار تومان بیشتر نشود و سقف آن ۵ هزار تومان باشد.

بیگی نژاد افزود: این کاهش قیمت شامل قیمت گاز صنعت سیمان و کوره های آجرپزی نیز شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با اجرای مصوبه ۱۷ هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت کاهش خواهد یافت، ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز از ردیف هزینه های صندوق پیشرفت و عدالت در بخش هزینه ای کاهش می یابد.نکته مهم این است که دولت با این تصمیم قیمت گاز را منطقی کرد که تصمیم بسیار درست واقدامی عملی برای حمایت از تولید بود. 

وی تصمیم دولت برای اصلاح لایحه بودجه را شجاعانه خواند و گفت: دولت زمانی که متوجه شد در این بند به مردم فشار وارد شده و موجب ایجاد مشکلاتی برای تولید می شود بلافاصه از تصمیم خود برگشت. نتیجه ارتباط مستقیم رئیس جمهور و دولت با مردم این است که دولت متوجه اشتباهات خود شده و شجاعانه از تصمیم خود برمی گردد و در راستای منافع مردم و حمایت از تولید گام برمی دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.