تارنمای آکسیوس افشا کرد رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی بیش از دو دهه با یکدیگر روابط دفاعی و اطلاعاتی پنهانی و پشت پرده داشته اند.

افشای بیش از دو دهه روابط پنهانی امارات و رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین،تارنمای آمریکایی - صهیونیستی آکسیوس روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد رژیم اسرائیل و امارات بیش از دو دهه است که روابط دفاعی و اطلاعاتی پشت پرده داشته اند اما این روابط اخیرا و پس از امضای توافق سازش در سال ۲۰۲۰ علنی تر شده است.

به گفته دو مقام صهیونیستی، مقامات جنگی این رژیم هفته گذشته به امارات سفر کردند تا در مورد کمک های دفاعی و اطلاعاتی احتمالی پس از پاسخ اخیر حوثی ها (انصارالله) به تجاوز این کشور حاشیه خلیج فارس گفت و گو کنند.

بر اساس این گزارش، حملات موشکی و پهپادی بی‌سابقه انصارالله یمن در پاسخ به تجاوز امارات، ابوظبی  را به نگران و مجبور به بررسی  راههایی برای تقویت توانایی های دفاعی خود در آینده کرده است.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از اولین واکنش انصارالله به تجاوز امارات اعلام کرد که این رژیم آماده است به امارات کمک اطلاعاتی و دفاعی ارائه دهد.

مقامات صهیونیستی اعلام کردند امارات خواهان کمک در زمینه دفاع موشکی و مقابله با پهپاد شده و یکی از موضوع های مهم که مورد بررسی قرار گرفته، شناسایی و هشدار اولیه است.

یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا و لانا نصیبه، سفیر این کشور در سازمان ملل متحد در مقاله ای در وال استریت ژورنال از دولت آمریکا خواسته اند انصار الله را تحریم کند تا آنها مجبور به پذیرش آتش بس شوند.

انتظار می‌رود وزارت جنگ رژیم صهیونیستی  و آژانس‌های امنیت ملی آن در روزهای آینده  درخواست‌های اماراتی ها را بررسی کنند.

مقامات صهیونیستی می گویند آنها می خواهند به گونه ای به امارات کمک کنند که فناوری حساس که تل آویو نمی خواهد آنها را به اشتراک بگذارد، افشا نشود.

یایر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده است اسرائیل باید حوثی ها (انصار الله) را رسماً به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته در گفت وگو با ولیعهد امارات متحده عربی از تصمیم واشنگتن برای اعزام جنگنده‌های نسل پنجم به منطقه جهت کمک به امارات به بهانه مقابله با تهدیدات خبر داد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه به وقت محلی با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات بصورت تلفنی گفت وگو کرد و در این گفت وگو اقدام‌های مختلف وزارت دفاع آمریکا برای حمایت از امارات از جمله اطلاعات، همکاری در دفاع هوایی و پهلو گرفتن ناوشکن یو اس اس کول آمریکا در ابوظبی را بررسی کرد.

کربی تصریح کرد: وزیر دفاع آمریکا همچنین ولیعهد امارات را از تصمیم خود برای اعزام جنگنده‌های نسل پنجم جهت کمک به امارات برای مقابله با تهدیدات کنونی با خبر ساخت.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: مقام‌های دو کشور همچنین درباره حملات اخیر حوثی‌ها (انصارالله یمن) در پاسخ به حملات امارات و همچنین تهدید نیروهای آمریکا و امارات مستقر در پایگاه هوایی الظفره، گفت و گو کردند.

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود، تجاوزهای خود را تشدید کرده است.

در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات متحده عربی در پاسخ به تجاوز این کشور، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند اما در طول نزدیک به هفت سال گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.