آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه فضایی ایران و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

انعقاد تفاهم‌نامه بین نیروی هوایی ارتش و پژوهشگاه فضایی ایران

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ارتش، آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه فضایی ایران و نیروی هوایی ارتش با هدف توسعه و کاربردی کردن فناوری‌های هوافضا بین پژوهشگاه فضایی ایران و نیروی هوایی ارتش و با حضور حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران، امیر سرتیپ خلبان واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

از جمله همکاری‌های مشترک تعریف‌شده در این تفاهم می‌توان به مشارکت در تولید نقشه‌های موضوعی در ابعاد مختلف به‌منظور تامین نیازهای سازمان‌های دولتی و جامعه، مشارکت در تولید سامانه‌های سنجش از دور از قبیل سامانه فرونشست، سیل و زلزله، مشارکت در تولید اطلاعات مکانی مورد نیاز کشور، مشارکت در تولید نقشه‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، مشارکت در تولید سامانه بومی ناوبری مورد نیاز و مشارکت در تجاری‌سازی محصولات برای استفاده جامعه از سرریز فناوری‌های هوایی و فضایی اشاره کرد.

همچنین در این مراسم که در آستانه روز ملی فناوری فضایی برگزار شد، از نقشه رقومی یکپارچه جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

ویژگی مهم این نقشه، یکپارچه بودن اطلاعات طبیعی و انسانی با دقت بالا است. از این‌رو، در حوزه مدیریت عوارض طبیعی (سیل، زلزله، فرونشست و…) و مدیریت عوارض انسانی (کشاورزی، منابع آب و فاضلاب، مکان یابی و…) کاربرد دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.