مسئولان کشتی آمریکا از همتایان خود در فدراسیون کشتی ایران درخواست کرده‌اند که در تصمیم خود برای عدم حضور در مسابقه‌ای که به میزبانی این کشور برگزار می‌شود، تجدیدنظر کنند.

درخواست آمریکایی‌ها از فدارسیون کشتی ایران: در تصمیم خود برای نیامدن تجدیدنظر کنید

به گزارش قدس آنلاین، به دنبال انصراف تیم ملی کشتی ایران از حضور در یک رویداد دوستانه کشتی آزاد در ایالت تگزاس آمریکا که قرار بود تنها یک نبرد میان کشتی‌گیران دو کشور باشد، فدراسیون کشتی آمریکا به صورت رسمی از مسئولان کشتی کشورمان خواست که در تصمیم خود برای اعزام نکردن تیم به این رقابت تجدیدنظر کنند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران قرار بود با کاروانی ۳۵ نفره راهی آمریکا شود، اما عدم صدور روادید برای شش تن از اعضای این کاروان از جمله علیرضا دبیر (رئیس فدراسیون کشتی) سفر این تیم را لغو کرد. فدراسیون کشتی آمریکا اما ظاهراً از این موضوع ناراضی است و درخواست کرده که همان افرادی که برای‌شان روادید صادر شده است به این کشور سفر کنند.

با این حال ظاهراً آمریکایی‌ها خودشان را برای شنیدن جواب منفی آماده کرده‌اند و برنامه‌ای جایگزین را تدارک دیده‌اند تا در صورتی عدم سفر کشتی‌گیران ایران به این کشور مجبور به لغو این رویداد دوستانه نباشند. برنامه آمریکایی‌ها دعوت از یک تیم منتخب از ستارگان کشتی جهان برای رقابت با برترین‌های کشتی آزاد این کشور است.

ریچ بندر مدیراجرایی فدراسیون کشتی آمریکا در این باره گفت: فدراسیون کشتی آمریکا از اینکه ایران تصمیم گرفته در رویداد بالپارک شرکت نکند بسیار متأسف است. مانند ۱۶ مورد قبلی از سال ۱۹۹۵ که کشتی‌گیران ایران در آمریکا رقابت کرده‌اند، این رویداد هم با هدف نشان دادن حسن نیت از طریق ورزش تدارک دیده شده و فرصتی برای دو کشور بود تا در بالاترین سطح با یکدیگر رقابت کنند. تقریباً تمامی اعضای تیم ایران روادید دریافت کرده‌اند و این تیم می‌توانست یک تیم قوی را برای رقابت با ورزشکاران ما اعزام کند، اما تصمیم آنها این است که در مسابقه با ما شرکت نکنند. ما از آنها خواستیم که در تصمیم‌شان تجدیدنظر کنند. حالا برنامه ما این است که با برگزاری این مسابقه به شیوه‌ای دیگر، برای شرکای خود در بال‌پارک و طرفداران کشتی در تگزاس یک رویداد باکیفیت برگزار کنیم تا در آن قدرت ورزشکاران طراز اول‌مان را نشان دهیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.