دفتر رسمی مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در تهران با حضور سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد و علی سروری مجد مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد. 

افتتاح دفتر  مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد جعفری، مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت در ابتدای این مراسم گفت: اتفاق مبارکی که سال گذشته در دانشگاه آزاد رخ داد این بود که سند تحول تصویب شد و یکی از کارکردهای اصلی آن، توجه به مقوله معرفت و گفتمان سازی است. 
مدیرعامل مؤسسه بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب‌ بر ارائه مفاهیم اخلاقی در قالب هنر تاکید دارند و تأسیس مؤسسه امامت و مهدویت به منظور بکارگیری مفاهیم تاب فرهنگی در قالب هنر، به همین منظور است. افتتاح دفتر این موسسه در تهران با ماه رجب و در ادامه شعبان همزمان شده و ظرفیت بسیار ارزشمندی است. 
وی با ذکر مثالی ادامه داد: در ماه محرم و صفر، مردم به سهم خودشان ورود پیدا می‌کنند و کار دلی انجام می‌دهند. مؤسسه بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت فعلا هیچ کادر و کارمندی ندارد و هر کاری شده، مردمی بوده است. 
جعفری ادامه داد: ما همزمان مشغول تدوین اساسنامه، تجهیز ساختمان، دریافت مجوز موسسه و راه‌اندازی سایت بودیم و این نتیجه یک همت جمعی و همدلی بود. همچنین شیوه‌نامه یک جشنواره با محوریت ۱۰ استان با موضوعات متنوع پایه‌گذاری شد و در سال‌های بعد، تمام استان‌های کشور را در بر می‌گیرد. ان‌شاء‌الله بتوانیم یک کار گسترده ملی انجام دهیم و فضای پرنشاط دینی و معنوی را بر کشور در ماه‌های مبارک رجب و شعبان حاکم کنیم. 
* آغاز به کار اصلی از ۱۳ رجب 
در ادامه، علی سروری مجد مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون هماهنگی امور استان‌ها  در سخنانی گفت: حلول ماه رجب و دهه مبارک فجر را تبریک عرض می‌کنم. اگر بخواهیم راجع با دهه فجر صحبت کنیم باید بگوییم انقلاب اسلامی ما محصول امامت و مهدویت است.
وی افزود: چون امسال دو نیمه شعبان داریم، یکی در فرودین بود و دیگری در اسفند است، دکتر تهرانچی رئیس دانشگاه تاکید داشتند یک حرکت فرهنگی مرتبط صورت گیرد. ما یک و میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو داریم و ظرفیت انجام فعالیت‌های فرهنگی متعددی داریم. ان‌شاءالله همه علاقه‌مندان در دانشگاه آزاد اسلامی و سراسر کشور، در راستای اقدامات فرهنگی حول محور امامت و مهدویت انجام گیرد.
وی افزود: خوشبختانه با پیشنهاد آقای دکتر فداکار، آقای جعفری تجربه گرانقدرش در بنیاد امام رضا(ع) را به این مؤسسه آوردند و همه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در خدمت مقوله امامت و مهدویت در می‌آید.
سروری مجد تاکید کرد: ان‌شاءالله شروع کار ما از هفته آینده همزمان با ۱۳ رجب در سطح ملی صورت می‌گیرد. امروز طی یک نشست مجازی با رؤسای استان‌ها، برنامه‌ها را مرور و تقسیم کار کردیم تا هفته آینده اقدام شود. مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، کار فرهنگی و ترویجی انجام می‌دهد. 
محمدمهدی فداکار معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی هم در سخنانی کوتاه گفت: خوشحالم که بنای خیری گذاشته شد و کار برای اهل بیت در سال‌های بعد هم که ما نیستیم، پیش خواهد رفت.
در ادامه این مراسم، تارنمای مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به نشانی https://emamat.iau.ir رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.