اردوی جهادی سلامت‌محور «نذر شفاء» از ۱۳ تا ۱۵ بهمن و به همت مدیریت امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، در ۶ روستای بخش رضویه شهرستان مشهد برگزار و خدمات مورد نیاز بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی به اهالی این روستاها ارائه شد.

بهره‌مندی اهالی ۶ روستای محروم از خدمات اردوی جهادی «نذر شفاء»

به گزارش قدس آنلاین، هادی غلامی مدیر امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گزارشی از برگزاری این اردوی سلامت‌محور ارائه کرد و گفت: این مرحله از اردوی جهادی «نذر شفاء»، به مدت سه روز در ۶ روستای محروم بخش رضویه شامل قرنه علیا، کلاته عبدل، نیازآباد، قلعه پختوک، بریلی به محوریت روستای پس‌خوری برگزار و خدمات بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی به اهالی این روستاها ارائه شد.

اعزام تیم ۳۰ نفره پزشکان متخصص، پرستاران و کادر درمانی
وی افزود: یک روز پیش از اجرای برنامه، تیمی از پزشکان و خدمه امور مجاورین برای غربالگری و ارزیابی به منطقه‌ اعزام شدند تا مقدمات کار فراهم شود، سپس تیمی کامل شامل ۳۰ نفره از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر درمانی به همراه امکانات و تجهیزات درمانی از جمله دو اتوبوس بیمارستان سیار رضوی، مواد بهداشتی و لوازم ضدعفونی و دارو در منطقه حضور یافتند و طی دو روز به ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی پرداختند.

خدمت‌رسانی به ۶۰۰ نفر و تحویل داروی رایگان به ارزش ۱۰ میلیون تومان
غلامی با اشاره به خدمات درمانی و دارویی ارائه شده در قالب این اردوی جهادی اعلام کرد: در نتیجه ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌‎های پزشک عمومی، جراحی عمومی، زنان و مامایی، دندانپزشکی و روانشناسی و مشاوره، غربالگری و معاینه حدود ۶۰۰ مراجعه‌کننده و تحویل داروی رایگان به ارزش حدود ۱۰ میلیون تومان بوده است.

برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی ورزشی برای ساکنان مناطق کم‌برخوردار
وی همچنین با اشاره به دیگر خدمات این اردوی جهادی گفت: از جمله این خدمات، برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی، مسابقات مقدماتی ویژه رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار سراسر کشور است که با محوریت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، در ۱۰ رشته ورزشی ویژه آقایان و ۵ رشته برای خواهران آغاز شده است و اهالی روستاها در این جشنواره شرکت می‌کنند.

تدوین طرحی برای کمک به اشتغال‌زایی اهالی روستا
وی با اشاره به تداوم طرح و برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی برای ارائه خدمت به همسایگان حضرت رضا(ع) در مناطق روستایی، تأکید کرد: در جریان پایش منطقه‌ای و شناسایی سایر نیازهای روستائیان، به‌سازی و تعمیر سه باب منزل روستائیان محروم، مسجد و مدرسه روستای پس‌خوری با برآورد هزینه ۵۰ میلیون تومان و نیز تدوین طرحی برای کمک به اشتغال‌زایی اهالی روستا از مسیر ارائه تسهیلات در دستور کار قرار گرفت.

پیگیری برقراری کاروان‌های زیارتی اهالی روستا به مقصد مشهد
غلامی به یک طرح دیگر برای خدمت به اهالی این روستا هم اشاره کرد و افزود: به دلیل بعد مسافت از مشهد و کمبود وسایل نقلیه، شماری از روستائیان به خصوص مسن‌ترها توفیق زیارت مستمر حرم مطهر رضوی را پیدا نمی‌کنند که برای حل این مشکل، به زودی امکان زیارت آن‌ها در قالب کاروان را فراهم خواهیم کرد.

تلاش برای خدمت‌رسانی بیشتر
مدیر امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در پایان ابراز امیدواری کرد با تداوم طرح «نذر شفاء»، پس شناسایی و رفع نیازها و مشکلات حاشیه‌نشینان و روستائیان، آستان مقدس رضوی در حد توان و مسئولیت اجتماعی خود، خدمات بیشتری را به مجاوران امام رئوف ارائه کند.  

شایان ذکر است قرار است اردوهای جهادی «نذر شفاء» هر ماه یک بار به صورت مستقل توسط آستان قدس رضوی در مناطق کم برخوردار برگزار شود و در این بین مناطق موقوفه‌داری که دسترسی به مراکز شهری و امکانات درمانی ندارند، در اولویت دریافت خدمت خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.