رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) از افزایش ۸ برابری مبتلایان به امیکرون به این بیمارستان خبر داد.

افزایش ۸ برابری مراجعه مبتلایان امیکرون به بیمارستان‌ها

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی دهقان منشادی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا اظهار داشت: از دو هفته قبل وارد پیک ششم کرونا با سویه امیکرون شدیم و تعداد مراجعان سرپایی ما ۸ برابر شده است و میزان تعداد موارد بستری ۶ برابر افزایش داشته است

وی گفت: در همین راستا درمانگاه سرپایی ما فعال‌تر شد و تعداد بخش‌های بستری کرونا نیز افزایش یافته است. امیکرون نسبت به گونه دلتا درگیری ریوی کمتری دارد و کشندگی آن کمتر است. از همین رو تمرکز ما بر افزایش فعالیت کلینیک‌های سرپایی بوده است. میزان بستری امیکرون یک سوم گونه دلتا است.

دهقان منشادی در گذشته ۳۵ درصد بیماران مبتلا به گونه دلتا بستری می‌شدند اما امروز ۱۰ درصد مبتلایان به امیکرون نیازمند بستری هستند.

وی با بیان اینکه مراجعه‌کنندگان ما در همه گروه‌های سنی قرار دارند اظهار داشت: گروه‌هایی بیشتر نیازمند بستری می‌شوند که واکسن تزریق نکرده‌اند یا دز یادآور آن را تزریق نکرده‌اند یا اینکه دارای بیماری زمینه ای هستند.

دهقان منشادی با بیان اینکه هیچ مشکلی از لحاظ کمبود تخت بستری نداریم افزود: ما مرکز ارجاعی اطفال نیستیم اما به طور کلی میزان کودکان مبتلابه کرونا افزایش داشته است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با تاکید بر واکسیناسیون اظهار داشت: تقاضا دارم واکسیناسیون یکی از مهم‌ترین راه‌های پیگیری از بیماری است و افزادی که سه دز واکسن را دریافت کرده‌اند به ندرت دچار مرگ می شوند. خوشبختانه بستر واکسیناسیون در کشور فراهم است و سبد واکسیناسیون ما کامل است لذا مردم باید واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی گفت: این موضوع که اعلام می‌شود کشندگی امیکرون کمتر است تباید منجر به عادی انگاری شود. مرگ یک هموطن هم منجر به داغدار شدن یک خانواده می‌شود و واکسیناسیون کودکان حتما انجام شود.

دهقان منشادی تاکید کرد: این بیماری بعد از گذشت دوسال هنوز درمان قطعی ندارد و کنترل آن بر اساس واکسیناسیون و تکمیل واکسیناسیون است. امیدواریم مردم به این موضوع اقبل نشان دهند و از هر واکسن موجود استفاده کنند، هر نوع واکسن موجود واکسن مناسب است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.