دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط، انتظار می رود که حداقل تا ۲ هفته تعداد بیماران بستری افزایش یابد.

 ۱۱۵۰ بیمار در خراسان رضوی بستری هستند/ روند تعداد بستری بیماران حداقل تا ۲ هفته دیگر افزایشی است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس شواهد، بیشتر بیماران بدحال از افرادی هستند که یا واکسن را دریافت نکرده اند و یا اینکه به بیماری زمینه ای مبتلا هستند.

وی افزود: در حال حاضر شرایط بیشتر شهرهای کشور و  استان خراسان رضوی قرمز است و این امر نشان دهنده آن است که ویروس اُمیکرون  در سطح کشور در حال چرخش است.

انجیدنی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۳۳۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا جدید در مراکز درمانی استان بستری می شوند. در حال حاضر نیز بیش از یک هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که حدود ۲۰ درصد از این تعداد در بخش های مراقبت ویژه، تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط، انتظار می رود که حداقل تا ۲ هفته تعداد بیماران بستری افزایش یابد. امیدواریم با همکاری موثر مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از دورهمی و تکمیل واکسیناسیون، دوره پیک ششم  کوتاه تر از سایر پیک ها باشد.

انجیدونی تاکید کرد: مرخصی و دوران قرنطینه بیماران مبتلا به اُمیکرون ۵ روز اعلام شده بود. اما بیماران باید توجه داشته باشند بعد از ۵ روز نیز اگر قصد حضور در جامعه را دارند ممکن است هنوز ناقل بیماری باشند و  حداقل تا ۵ روز دیگر حتما باید از ۲ ماسک استفاده کنند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.