۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 787816

هفته هفدهم لیگ برتر عصر دیروز با آتش‌بازی پرسپولیس مقابل نساجی و پیروزی استقلال، گل‌گهر و فولاد به پایان رسید.

پیروزی توفانی پرسپولیس در مشهد

پرسپولیس در مشهد و در ورزشگاه امام رضا(ع) میهمان نساجی مازندران بود که این دیدار در نهایت با برتری ۳ بر یک پرسپولیس به پایان رسید. این بازی در واقع تکلیفش در همان ۲۰دقیقه نخست مشخص شد. جایی که برای پرسپولیس کامیابی‌نیا دقیقه یک با ضربه سر گل زد و آب سردی بر پیکره پرهیجان میزبان ریخت. پس از این گل باز هم این پرسپولیس بود که روی پاس زیبای پهلوان دقیقه ۹ توسط امیری گل دوم را زد تا نساجی در شوک فرو رود. اما این پایان کار نبود و مردان ساکت الهامی برای جبران مافات به آب و آتش زدند و موفق شدند توسط کریم اسلامی در دقیقه ۱۶ یک گل را جبران کنند. در دقیقه۴۵، مهدی عبدی فرصت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه نساجی بدست آورد اما شوت پای راست او به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به گل تبدیل نشد.

در این نیمه تغییر تاکتیک یحیی با بازی دادن به تاجیک‌ها با درخشش هنانوف همراه بود.او نشان داد که هم در کارهای دفاعی تبحر دارد و هم می‌تواند در نفوذها بار تهاجمی تیم را بالا برد. جالب اینکه صفراف هم با اعتماد به نفسی که پیدا کرده به عنوان کاشته زن سرخ‌ها در این بازی عمل کرد.

در نیمه دوم این دیدار، شاهد بازی پایاپایی از دو تیم بودیم و در بیشتر دقایق توپ در میانه میدان در جریان بود. حادثه مهم در دقیقه ۷۸ رقم خورد. جایی که ایوب کلانتری پس از خطا روی حامد پاکدل، دومین کارت زرد خود را از داور مسابقه گرفت و از بازی اخراج شد تا میزبان ۱۰ نفره شود.اما در دقیقه۹۰، روی اشتباه حامد شیری توپ به حامد پاکدل رسید و این بازیکن توانست گل سوم پرسپولیس را به ثمر برساند.

پیروزی آسان ژنرال

اما در کرمان گل‌گهر با خریدهای جدیدش کار سختی برای عبور از فجر نداشت و با دو گل میهمان را شکست داد. مرتضی تبریزی در دقیقه۴۱ با شوتی فنی و زیبا دروازه فجر را باز کرد. در نیمه دوم هم کی‌روش استنلی با ضربه سر از کرنر ارسالی استفاده کرد و گل دوم گل‌گهر را به ثمر رساند. با این نتیجه گل‌گهر ۲۵ امتیازی شد و در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفت. فولاد و آلومینیوم هم در اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار با یک گل به سود فولاد به اتمام رسید. در این دیدار فولاد در غیاب نکونام محروم، برتری نسبی نسبت به میهمان خود داشت و موفق شد در دقیقه۸۱ با گل عارف آقاسی پیروز شود.

با این نتیجه فولاد ۲۴ امتیازی شد. آلومینیوم با پذیرفتن دومین شکست فصل خود ۲۵ امتیازی و در جایگاه پنجم باقی ماند.«هوادار» هم در بازی مهم ۲ بر یک پیکان را شکست داد.

حفظ صدرنشینی

در آخرین بازی دیروز هم استقلال در آزادی میزبان ذوب آهن بود که این بازی را شاگردان مجیدی با نتیجه یک بر صفر به نفع خود پیروز شدند و صدرنشینی خود را تداوم بخشیدند. برای استقلال در این بازی یامگا در نیمه دوم گل زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.