مازندران- مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان از بهره برداری ۸ طرح با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد.

۸ طرح برق منطقه ای مازندران به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، حسین افضلی در مراسم افتتاح هشت طرح شرکت برق منطقه ای مازندران در ساری اظهار کرد: ۱۷ پروژه این شرکت به ارزش ۳۳۴ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید که ۲۶۴ میلیارد تومان آن از محل منابع داخلی شرکت توانیر و ۷۰ میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی تأمین شده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در ادامه سخنان خود در این آیین که به صورت متمرکز در محل نیروگاه شش مگاواتی شهرک صنعتی شماره دو ساری صورت می گرفت افزود: پروژه های مورد بهره برداری مربوط به افزایش ظرفیت ایستگاه های فوق توزیع ۶۳ به ۲۲۰ کیلوولت است.
افضلی تصریح کرد: این پروژه ها شامل افزایش ظرفیت ایستگاه شماره سه فوق توزیع، پست شماره سه آمل، پست ۲ساری، پست شماره سه بابل، پست قائمشهر، پست بابلکنار، پست فوق توزیع جویبار و نیروگاه ۶ مگاواتی در شهرک صنعتی شماره دو ساری است.
وی با بیان این که با بهره برداری از این پروژه ها مجموعاً ۳۵۰ مگاوات آمپر به ظرفیت ایستگاه ها اضافه خواهد شد، گفت: این افزایش ظرفیت ایستگاه ها موجب پاسخگویی مناسب در زمان رشد مصرف سالانه خواهد بود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به وضعیت فعلی صنعت برق در مازندران، پیک مصرف استان در تابستان امسال را سه هزار و ۲۶۰ مگاوات اعلام کرد و با بیان این که این رقم نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است، تصریح کرد: این در حالی است که تولید برق استان در این مدت دو هزار و ۲۲۰ مگاوات بود و به همین دلیل در استان با کمبود تولید هزار و ۶۰ مگاواتی مواجه هستیم.
افضلی ادامه داد: اگر بخواهیم این کمبود را با احداث نیروگاه برطرف کنیم باید نیروگاه هایی با ظرفیت تولید هزار و ۳۰۰ مگاوات داشته باشیم چون راندمان نیروگاه ها در تابستان افت می کند و رشد مصرف برای سالهای آتی نیز اتفاق می افتد لذا باید توسعه تولید را مد نظر قرار دهیم.
افضلی با بیان اینکه تا پایان سال آینده ۷۰ مگاوات برق نیروگاه های کوچک در مازندران وارد مدار خواهد شد، افزود: تا سال ۱۴۰۳ نیز ۱۳۸ مگاوات برق با برنامه ریزی های صورت گرفته وارد مدار خواهد شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.