محمدمهدی اسماعیلی اربعین حسینی را حادثه و داغ فراموش‌نشدنی و گره‌خورده با نام انسان‌های کامل همچون زینب کبری (س) دانست و گفت: اربعین یک موهبت الهی برای جامعه ما است که باید درس‌ها، لذت‌های معنوی و آموزه‌های راهپیمایی آن را به همه مشتاقان این رویداد بزرگ معرفی و تبیین نمائیم.

راهپیمایی اربعین به نقطه روشن اعتلای مکتب انقلاب اسلامی و راه مقاومت تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آئین اختتامیه هفتمین جایزه جهانی اربعین که در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، تلاش این سازمان در برگزاری شش دوره جایزه جهانی اربعین را اقدامی مبارک عنوان و ابراز امیدواری کرد تا این حرکت به شکل علمی گسترش یابد.
وی با اعلام حمایت همه‌جانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار ارائه شده به این رویداد مهم هنری در همه بخش‌ها و به‌ویژه بخش فیلم، گفت: سازمان سینمایی، معاونت امور هنری و بنیاد فارابی در این زمینه همکاری لازم را خواهند داشت.
رئیس شورای هنر در ادامه  ابراز امیدواری کرد که هفتمین جایزه جهانی اربعین نقطه شروعی برای جهش بزرگ این حرکت حائز اهمیت باشد و سال آینده با رفع مشکل شیوع کرونا و حضور مشتاقان اهل بیت(ع) در مراسم اربعین شاهد آثار و برکات آن در همه زمینه‌ها باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه سیزدهم در ادامه با تأکید بر این‌که امروز نیازمند زنده نگاه داشتن اربعین در تمامی ابعاد اجتماعی و سبک زندگی اسلامی هستیم، بیان کرد: همزمان با راهپیمایی عظیم اربعین، ارزش‌های پویایی همچون ایثار، همدلی، انسجام، وحدت، گذشت و حتی سبک زندگی شخصی یک پیرو اهل بیت(ع) به نمایش گذاشته می‌شود.
وزیر کابینه دولت مردمی با تأکید بر این‌که بسیاری از مشکلات امروز جامعه ناشی از دور بودن از سبک زندگی اصیل دینی است، گفت: یکی از مأموریت‌های دستگاه‌های فرهنگی آشنا و ترغیب آحاد مردم به سمت سبک زندگی اصیل دینی است؛ براساس راهپیمایی اربعین یک موهبت الهی برای جامعه ما است که باید درس‌ها و لذت‌های معنوی این مسیر را به همه مشتاقان معرفی و تبیین نمائیم.
محمدمهدی اسماعیلی، اربعین حسینی را حادثه بزرگ و داغ فراموش‌نشدنی و گره‌خورده با نام و یاد انسان‌های کامل آل‌الله همچون حضرت زینب کبری(س) عنوان کرد و افزود: راهپیمایی عظیم اربعین امروز به نقطه روشنی برای اعتلای مکتب انقلاب اسلامی و راه مقاومت تبدیل شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را محصول عاشورا دانست و اظهار کرد: قیام قرن ۱۴ شمسی ملت ایران منطبق با مکتب عاشورا و اربعین حسینی است که این مکتب انسان‌ساز با رهبری امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نهاده شد.
وی اضافه کرد: بنیان انقلاب اسلامی در سخنرانی امام راحل (ره) در عاشورای سال ۱۳۴۲ در قم و در جوار حرم حضرت معصومه(س) نهاده شده و آغاز نهضت اسلامی ایران بود و اربعین‌های متوالی آن را به پیروزی رساند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که از دهه هشتاد به بعد مفهوم اربعین در ادبیات مقاومت منطقه شکل گرفت، گفت: پس از سقوط رژیم بعثی عراق، راهپیمایی اربعین در سطح گسترده‌ای به راه افتاد و سال به سال نیز توسعه و گسترش یافت، به‌طوری‌که در سال ۹۸ بیش از چهار میلیون ایرانی در کنار میلیون‌ها زائر از سایر کشورهای جهان در راهپیمایی باشکوه و عظیم اربعین حضور یافتند.
اسماعیلی همچنین با بیان این‌که خوشبختانه با حضور میلیونی آحاد مردم راهپیمایی اربعین به نقطه روشنی برای اعتلای مکتب انقلاب اسلامی و راه مقاومت تبدیل شده، تصریح کرد: امروز این رویداد مهم معنوی با هجمه‌های رسانه‌ای و بایکوت رسانه‌ای از سوی برخی کشورهای جهان مواجه شده است، چراکه سردمداران و ایادی استکبار جهانی می‌دانند که چه عظمت و قدرتی این رویداد معنوی و مذهبی نهفته است.
گفتنی است در ادامه این مراسم با رونمایی از پوستر جایزه جهانی اربعین از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی، برگزیدگان دوره اخیر جایزه جهانی اربعین تجلیل شدند.

منبع: ایبنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.