معاون فنی و اجرایی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: فضاسازی پایانه‌ها و آمادگی برای پذیرایی از مسافران یکی از اولویت‌های سازمان پایانه‌ها برای استقبال از بهار خواهد بود.

ارتقای خدمات در پایانه‌های مسافربری برای نوروز

سیدامیرحسینی مدقق در گفت‌وگو با خبرنگار قدس در تشریح برنامه‌های سازمان پایانه‌های شهرداری برای نوروز ۱۴۰۱ با اشاره به اصلاح و بازپیرایی فضای سبز و نقاط مختلف پایانه‌ها و همچنین اصلاح نورپردازی و رنگ‌آمیزی فضای داخلی پایانه‌ها افزود: ساعت و زمان کار و همچنین تعداد نیروهای پیمانکاران در تمامی غرفه‌های خدماتی و پذیرایی مستقر در پایانه‌ها در ایام نوروز افزایش خواهد یافت تا بتوانیم خدمات شایسته و پذیرایی مناسبی از زائران در پایانه‌ها داشته باشیم.

وی به پیگیری حضور سازمان‌ها و اداره‌های تکمیل‌کننده خدمات مرتبط در پایانه مسافربری اشاره کرد و گفت: با هماهنگی با این سازمان‌ها خدماتی که مربوط به سازمان پایانه‌ها نبوده، اما در داخل فضای سالن پایانه‌ها انجام می‌شود و همچنین رسیدگی به تخلف‌های گران‌فروشی توسط بازرسان سازمان صمت انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در تمامی مبادی ورودی سالن‌های پایانه‌های مسافربری با حضور عوامل حفاظت فیزیکی، زائران و مسافران موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند به گونه‌ای که پایش مسافران، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محل باجه‌های فروش بلیت الکترونیکی، استقرار دستگاه‌های پدالی ضدعفونی‌کننده دست و تهویه مداوم هوای سالن‌ها از دیگر اقدام‌های سازمان در ایام فروردین ۱۴۰۱خواهد بود.

وی اظهار کرد: نمایش پیام‌های اطلاع‌رسانی با محوریت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و پیام‌های هشداردهنده، پخش پیام‌های صوتی برای رعایت موارد توسط مسافران، استقرار گیت‌های کنترل هوشمند از طریق QR کد مندرج روی بلیت‌ها و جلوگیری از ورود افراد متفرقه و همراهی مسافران به خاطر جلوگیری از شلوغی سالن‌ها، علامت فاصله‌گذاری روی صندلی‌های سالن‌های انتظار، شست‌وشوی مداوم سالن‌ها و... به طور مرتب انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای الگوی خدمات در پایانه‌های مسافربری مشهد که یک طرح ملی و کشوری است، عنوان کرد: این طرح با همراهی و همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری به پشتیبانی معاونت محترم عمران حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد در حال اجراست.

وی با اشاره به اهداف نظارتی در بحث حمل‌ونقل و از طرفی مطالبه‌گری شرکت‌ها در طرح الگوی کاهش اثرات دلالی در پایانه‌ها اظهار کرد: با اجرای طرح ارتقای الگوی خدمات در پایانه‌های مسافربری و فروش بلیت الکترونیکی در بستر اینترنت و آژانس‌های فروش بلیت با تکیه بر توسعه فناوری‌ها و حرکت در چارچوب شهرهوشمند و کاهش فروش بلیت در پایانه‌ها، شاهد کاهش حضور جارچیان و دلالان در پایانه‌ها هستیم.

وی افزود: مسافران با خرید بلیت الکترونیکی به حذف عوامل نامرتبط با چرخه سفر کمک خواهند کرد، ضمن اینکه این امکان برای مسافران فراهم شده است که از نرخ بلیت رسمی و دارای تخفیف‌های ویژه و همچنین از تمامی اطلاعات مربوط به ساعت حرکت اتوبوس‌ها و شرکت‌های مسافربری که امکان سفر به مقصد را داشته باشند، بهره‌مند ‌شوند.

وی افزود: هم اکنون بحث فروش بلیت‌های خارج از استان در داخل پایانه تقریباً انجام نمی‌شود و تنها خرید بلیت مسیرهای داخل استان در پایانه صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.