مازندران- رئیس حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه های شمالی شرکت مدیریت منابع آب کشور از سد شهید رجایی و تصفیه خانه آب شرب ساری بازدید کرد.

توانمندسازی تشکل های آب و سپردن کار به مردم از اقدامات ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران، هاشمی گفت: ظرفیت های منابع انسانی یکی از فرصت‌های خوب برای بخش آب است و ما شاهد کارهای ابتکاری خوبی در مازندران هستیم.

وی اقدامات طرح جامع آبرسانی و تامین آب شرب را جزء ضرورت های اساسی در استان های شمالی دانست و افزود: در این زمینه باید کارهای زیادی انجام دهیم. توانمندسازی تشکل های آب و سپردن کار به مردم از اقدامات غیرسازه ای است که امیدواریم عملی گردد. 

هاشمی اضافه کرد: اگر بخواهیم دربخش های مختلف دسته بندی داشته باشیم می توانیم بگوییم در بخش طرح و توسعه در قسمت مهندسی ارزش، کنترل و مدیریت هزینه ها کارهای اساسی در استان مازندران انجام شده است. 

وی با اشاره به وجود حدود دو هزار سردهنه در استان مازندران خاطرنشان کرد: طرح های انجام شده می تواند به عنوان الگو برای سایر مناطق و استان ها استفاده گردد. 

هاشمی در ادامه با توجه به اقدام شاخص شرکت آب منطقه ای مازندران درخصوص تامین حقابه زیست محیطی تالاب میانکاله گفت امیدواریم نیاز آبی این تالاب با استفاده از الگوهای جدید رهاسازی شود تا با این کار از خشک شدن این تالاب بین المللی که جزء مصوبات ستاد ملی تالاب هاست جلوگیری کنیم. 

وی تصریح کرد با توجه به اینکه در مازندران به ویژه در نواحی غربی و میانی بارندگی داریم می بایست درخصوص شبکه های آبیاری و زهکشی و مصارف بهینه آن تعاملات مشترکی بین شرکت آب منطقه ای ‌و اداره جهاد کشاورزی صورت گیرد.

رئیس حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه های شمالی در پایان ابراز امیدواری کرد با رویکردهای جدید وزارت نیرو و استفاده از ظرفیت های موجود شاهد اقدامات اساسی درخصوص حفاظت از حریم رودخانه ها باشیم تا با سالم سازی و استفاده بهینه مردم بتوانند از این امکانات خدادادی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.