رئیس جمهور اوکراین روس گراهای ساکن دونباس را به انجام حملات تحریک آمیز متهم کرد و خواستار برقراری فوری آتش بس در این منطقه شد.

زلنسکی خواستار آتش بس فوری در دونباس شد

به گزارش قدس آنلاین، آنگونه که از خبرها بر می آید ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خواستار برقراری آتش بس فوری در منطقه دونباس شده است.

اعلام این خبر در حالی است که طی روزهای گذشته، تحرکات نظامی و حملات خمپاره ای در امتداد خط تماسی که جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک را از سایر نقاط اوکراین جدا می کند، افزایش یافته است.

در این میان، طرفین یکدیگر را به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم می کنند حال آنکه مناطق روس گرای شرق اوکراین اقدام به تخلیه شهروندان خود و انتقال آنها به جنوب روسیه کرده اند.

مسکو هم دولت کی یف را به نسل کشی نظام مند روس تبارهای ساکن مناطق شرقی اوکراین متهم می کند.

در این میان، زلنسکی در پیامی توئیتری نوشته است در گفتگویی که روز گذشته با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی داشته با او درباره شرایط امنیتی فعلی و حملات تحریک آمیز طرف مقابل صحبت کرده است.

او همچنین نوشت: در پیگیری روند صلح، حامی تشدید تلاش ها هستیم و از تشکیل نشست فوری گروه سه جانبه تماس (شامل اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا) حمایت می کنیم. همچنین خواهان برقراری فوری رژیم سکوت (آتش بس) هستیم.

این ادعا درحالی مطرح می شود که ماکرون امروز با ولادیمیر پوتین همتای روس تماسی تلفنی داشته که به ادعای الیزه آخرین تلاش های رئیس جمهور فرانسه برای ممانعت از حمله ادعایی مسکو به اوکراین است.

روسیه اما می گوید قصدی برای حمله ندارد و آنگونه که منابع آگاه می گویند حتی ممکن است که در چند روز آینده میزبان عمران خان نخست وزیر پاکستان باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.