۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 789125

در آیات و روایات در باره رزق و روزی و علل و عوامل تنگ شدن آن و راه‌های گسترش آن زیاد سخن گفته شده است، به طوری که قرآن کریم می‌فرماید " و هرکس از یاد من روی گرداند، پس همانا برای او زندگی تنگ و سختی خواهد بود.

چه ذکرهایی برای رفع تنگی معیشت خوب است؟

به گزارش قدس آنلاین، در آیات و روایات در باره رزق و روزی و علل و عوامل تنگ شدن آن و راه‌های گسترش آن زیاد سخن گفته شده است، به طوری که قرآن کریم می‌فرماید " و هرکس از یاد من روی گرداند، پس همانا برای او زندگی تنگ و سختی خواهد بود۱".

در کلام معصومین(ع) یکسری سفارشات در خصوص رفع تنگی معیشت و فراوانی رزق و روزی شده است که اگر انسانی با عمق ایمان و اعتقاد به آنها عمل کند آثار و برکاتش را در زندگی خود خواهد دید، البته گفتن این ذکرها و عمل به این سفارشات زمانی موثر و منتج به نتیجه خواهد شد که انسان زندگی پاکی داشته باشد و حلال و حرام برایش مهم باشد.

پیامبر خدا (ص) درباره این‌که چه ذکرهایی برای رفع تنگی معیشت خوب است، فرمودند: "هرکه خداوند متعال به او نعمتی ارزانی دارد، باید خداوند متعال را حمد و سپاس گوید و هرکه روزیش به تأخیر افتد از خداوند آمرزش بخواهد۲".

ایشان همچنین می‌فرمایند: "کسی که در روزی خود تأخیر و تنگی بیند، باید زیاد تکبیر بگوید و کسی که اندوهش زیاد شود، بسیار استغفار کند۳".

همچنین به رسول خدا(ص)عرض شد: دوست دارم روزیم زیاد شود؛ فرمود: "پیوسته در حال طهارت و پاکیزگی باش، روزیت افزایش می‏‌یابد۴".

آن حضرت همچنین فرمودند: "صدقه زیاد بدهید، تا خداوند به شما روزی بدهد۵".

منابع:

۱- سوره طه، ۱۲۴

۲- عیون أخبار الرِّضا علیه‌‏السلام: ۲ / ۴۶ / ۱۷۱ منتخب میزان‌الحکمة: ۲۳۴

۳-کنزالعمّال: ۹۳۲۵ منتخب میزان‌الحکمة: ۲۳۴

۴- کنزالعمّال: ۴۴۱۵۴ منتخب میزان‌الحکمة: ۲۳۴

۵- بحارالأنوار: ۷۷ / ۱۷۶ / ۱۰ منتخب میزان‌الحکمة: ۲۳۴

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.