معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ۶ مکان یا کمپ جدید برای ساماندهی معتادان متجاهر در این کلانشهر در نظر گرفته شده است.

راه اندازی  ۶ مکان جدید برای ساماندهی معتادان متجاهر در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ابراهیمی افزود: براساس مصوبه استانداری خراسان رضوی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان، جمع‌آوری سه هزار معتاد متجاهر بر عهده شهرداری مشهد است.
وی ادامه داد: شهرداری مشهد برای اجرای این مصوبه علاوه بر در نظر گرفتن ۶ کمپ جدید، پیگیر اخذ مجوز لازم برای پذیرش هزار و ۲۵۰ معتاد در مرحله نخست پس از آماده‌سازی و تجهیز این مکانها است. 
معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: روند تجهیز کمپ‌های پذیرش معتادان متجاهر در این شهر با کمک دیگر نهادها در دست پیگیری است بطوریکه این کمپ‌ها از ۱۷ اسفند ماه امسال گشایش یافته و فعال خواهند شد. 
وی افزود: هزینه آماده سازی و تجهیز این مکانها از سوی شهرداری مشهد افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است. 

ابراهیمی ادامه داد: گرم‌خانه‌های شهرداری مشهد هم‌اینک هر شب ۳۰۰ شهروند شامل متکدیان و کارتن خوابها را پذیرش می‌کنند که ۹۰ درصد آنها معتاد به انواع مواد مخدر هستند. 
وی به فعالیت "خانه سبز" شهرداری مشهد در زمینه ساماندهی این افراد اشاره کرد و گفت: گنجایش این خانه سبز نیز ۳۰۰ نفر است.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، این نهاد را عهده‌دار نگهداری معتادان متجاهر دانست و افزود: این افراد پس از غربالگری توسط بهزیستی، با حکم قضایی به کمپ ماده ۱۶ منتقل خواهند شد.
وی ادامه داد: امیدواریم در چارچوب طرح و مصوبه استانداری و شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی فرآیند جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در مشهد شتاب گیرد. 
بر اساس مصوبه استانداری و شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی جمع آوری ۴۰۰ معتاد متجاهر بر عهده اداره‌ کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی، سه هزار معتاد بر عهده شهرداری مشهد و سه هزار و ۶۰۰ معتاد نیز بر عهده اداره‌کل بهزیستی استان است. حدود ۱۰ هزار معتاد متجاهر در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وجود دارد که ۶ هزار نفر از این معتادان در شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد ساکن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.