مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام‌کرد: بیست و هشتمین مرحله یارانه معیشتی (اسفند ماه ۱۴۰۰) ساعت ۲۴ امروز (دوشنبه، ۹ اسفند ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

آخرین یارانه معیشتی ۱۴۰۰ امشب واریز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «امید حاجتی» افزود: بیست و هشتمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز دوشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گفته وی، همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

همچنین، پانزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر خواهد شد.

این آخرین یارانه معیشتی در سال ۱۴۰۰ است و باید منتظر ماند و دید که آیا از سال آینده ارز ۴۲۰۰ حذف می‌شود و یارانه جدید به حساب مشمولان واریز می شود یا خیر؟ 

اکنون دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. نخست یارانه نقدی با همان رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای ۷۸ میلیون نفر و با هزینه سالیانه ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و دیگری یارانه معیشتی با مبلغ متغیر بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان به تناسب اعضای خانوار برای حدود ۶۰ میلیون نفر و هزینه سالیانه ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.