به همت بنیاد کرامت رضوی و با مشارکت نیکوکاران و شبکه خادمیاران رضوی در سراسر کشور، ۲۴ بانوی احسان‌جو در استان فارس که به دلیل محکومیت مالی غیر عمد در زندان بودند، با اجرای طرح حمایتی «نذر امام(ع)» آزاد شدند و به کانون خانواده بازگشتند.

آزادی ۲۴ بانوی زندانی جرائم مالی غیر عمد در استان فارس به برکت نام امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، پویش ملی «نذر امام (ع)» که به همت بنیاد کرامت رضوی شکل گرفته است، تاکنون زمینه آزادی جمعی از مادران زندانی جرائم مالی غیر عمد را فراهم کرده است و در مرحله جدید این طرح نیز، امروز همزمان با سالروز شهادت پدر بزرگوار امام رضا(ع)، ۲۴ بانوی زندانی در استان فارس با مشارکت خیران آزاد شدند. 
این طرح خداپسندانه از ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر و با مدیریت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، مشارکت کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها و همراهی ستاد دیه کشور آغاز شده است.

توفیق آزادی به برکت نام امام رئوف(ع)
در مراسمی که امروز به مناسبت آزادسازی این ۲۴ بانوی آزاد شده، در بند نسوان زندان مرکزی شهر شیراز برگزار شد، فاطمه دژبرد رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با تأکید بر توفیق نقش آفرینی نیکوکاران، خادمیاران رضوی در سراسر کشور و مشارکت نهادهای دست اندرکار در زمینه تحقق این حرکت ملی، بیان کرد: مشارکت یکایک ما در این طرح به نام مبارک امام هشتم، توفیقی است که تنها با عنایت خود حضرت رضا(ع) نصیب ما شده و مادرانی که به برکت پویش «نذر امام(ع)» آزاد می‌شوند نیز، عنایت و لطف حضرت رضا(ع) شامل حالشان شده است. 
وی اظهار کرد: توجه به عنایت خاصه امام هشتم برای هر دو گروه، چه یاری کنندگان و بیشتر از همه زندانیان از بند رها شده، ضرورت دارد برای شروع یک مسیر توأم با معنویت در زندگی، به آن‌ها کمک کرد.

 مشارکت خیران به نیت زیارت و خشنودی حضرت رضا(ع)
به نقل از آستان نیوز ، وی در ادامه به مشارکت ارزشمند نیکوکاران سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: قطعاً سفر به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) بسیار ارزشمند و آرزوی همه شیفتگان ایشان است، اما همه علاقه‌مندان به خدمت در محضر آن حضرت می‌توانند در طرح‌هایی مانند پویش «نذر امام(ع)» مشارکت کنند و با این اقدام خداپسندانه، از هر نقطه کشور و جهان، به نیت زیارت و خشنودی حضرت رضا(ع) قدم بردارند و این شیوه زیارت را انجام دهند.

اجرای برنامه پیشگیرانه بر آزادسازی اولویت دارد
دژبرد با اشاره به برخی دلایل مؤثر در زندانی شدن بانوان افزود: متأسفانه مهم‌ترین دلیل به زندان افتادن مادران و بانوان کشورمان، عدم آگاهی از نکات قانونی و مسائل و مشکلاتی مانند فقر و محرومیت است. 
وی ادامه داد: گاهی مادران ناگزیرند در کنار ایفای رسالت مادری، برای تأمین معیشت خانواده دست به فعالیت اقتصادی بزنند که در این مسیر با مشکلات مالی مواجه شده و راهی زندان می‌شوند، اما حضور این مادران در بند، زیبنده نیست و باید برای حل مشکلاتشان فکری کرد. 
وی تصریح کرد: نکته مهم در کنار اجرای طرح‌ها و پویش‌های اجتماعی برای آزادی این زندانیان، آن است که باید طراحی و اجرای یک برنامه پیشگیرانه در این حوزه از سوی متولیان امر در اولویت قرار بگیرد، چرا که حتی یک ساعت حضور یک مادر پشت میله‌های زندان، ‎علاوه بر آسیب زدن به کرامت و شخصیت او، آسیب‌های بزرگ‌تری را به کانون خانواده و فرزندانش و در ابعاد وسیع‌تر به پیکره اجتماعی وارد می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.