در روزهای اخیر عکس هایی از حضور و اقامه نماز مسلمانان چچنی در نبرد روسیه منتشر شده است. این اخبار عموما توسط اسلام هراسان، مخالفان اسلام صوفیانه در چچن، گروه های ضداسلام سیاسی و عمدتاً توسط اسلام سلفی و به محوریت برخی از طرفداران ذاکرنایک و... منتشر و هدف آن تخریب وجهه مجاهدان چچنی است. اسلام هراسان نیز از این آب گل آلوده، ماهی خود را صید و پیگیر ایجاد شکاف مذهبی و بوجود آوردن جنگ دینی هستند.

در پاسخ باید اشاره کرد که، سرزمین چچن شامل چند بخش اصلی است.

یک بخش از سرزمین چچن که مشتمل بر جمهوری خودمختار چچن است. هر چند علاقمندان به تفکرات زلیم خان در این منطقه ساکن هستند؛ ولی آنها در حاکمیت فعلی چچن و بالتبع جنگ اخیر، هیچ نقشی را ایفا نمی‌کنند و تا کنون گزارشی از همراهی آنها در این جنگ مخابره نشده است. جالب این است که این گروه، هدف اصلی هجمات طیف های اسلام هراس قرار گرفته اند؛ در حالی که هیچ دخالتی در این نبرد ندارند. 

البته رئیس جمهور چچن ضمن اعلام حمایت از روسیه در این جنگ، از آنها جانبداری کرده که باز هم ربطی به جهان اسلام نداشته و تبادل و اعزام نیروی نظامی، صرفا یک داد و ستد میان منافع دو کشور است. چندین سال است که روسیه به دولت خودمختار چچن وعده داده که در قبال حمایت از وی، تفویض اختیار بیشتری بدانها خواهد کرد.

بخش دیگر سرزمین چچن شامل مسلمانان چچنی است که تحت پرچم و تابعیت روسیه هستند که از حق شهروندی آن کشور برخوردارند. این مسلمانان عمدتا تابعیت روسی دارند و حضور آنها در این نبرد بخاطر حس وطن دوستی و حفاظت از منافع سرزمین روسیه است.

در واقع رسانه ها با تمسک به این شیطنت ها و مغالطه "علّت جعلی" قصد دارند تصویری نادرست را از مجاهدان چچنی و جهان اسلام مخابره کنند.  

با این تفاسیر می توان انتظار داشت که آتش اختلاف افکنی و اسلام هراسی در این نبرد با محوریت مسلمانان چچنی شکل جدیدی به خود بگیرد و بخشی از نبرد رسانه ای را به خود مشغول کند. چنانچه شب گذشته کلیپی از یکی از فرماندهان لشکر اوکراین منتشر شد که فرد مزبور ضمن آغشته کردن گلوله های جنگی به چربی خوک قصد ایجاد جنگ مذهبی داشت. وی مسلمانان چچنی را اورک (موجودات خیالی افسانه ای که کندذهن و عاشق کشتار و خونریزی هستند) خطاب کرد تا شکاف مذهبی را تشدید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عای ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    برید گم شید با این دروغ هاتون