مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: بندر گناوه را به‌عنوان شهر گردشگری برای کشور معرفی کرده‌ایم که از این طریق به برند گردشگری این استان تبدیل خواهد شد.

گناوه برند گردشگری استان بوشهر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین ارسطوزاده در نشست با فرماندار بندر گناوه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در مجموعه این اداره‌کل معرفی جاذبه و ظرفیت بندر گناوه بوده تا بتوانیم استانداردهای یک شهر گردشگری را برای آن بدست آوریم.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای مدیریت این بندر، مشاوره و تامین زیرساخت‌ها اولویت ما بوده تا در آینده نزدیک شاهد یک برند گردشگری در استان باشیم و البته این موضوع به اهتمام و پشتکار و پشتیبانی مسئولان شهرستان و استان نیاز دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر ادامه داد: گناوه از لحاظ داشتن ظرفیت‌های تجاری در طول تاریخ و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی همواره مقصد سفر هموطنان بوده و باید از این فرصت و قابلیت استفاده کرد.

ارسطو زاده تاکید کرد: در کنار توجه به بندر گناوه، منطقه نمونه گردشگری جزیره میرمهنا در بندر ریگ نیز تعریف شده است که براساس دستور موکد استاندار، برای تبدیل شدن به یک شهرک ساحلی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تصریح کرد: در این ارتباط مقدمات را فراهم و استعلام‌ها گرفته شده تا به عنوان یک بسته سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک منطقه و شهر ساحلی گردشگری آماده شود.

وی بیان کرد: این طرح را بنا بر تاکید استاندار بوشهر برای رونق گردشگری و تبعات اقتصادی و اشتغال پایدار آن در دستور کار قرار داده‌ایم تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

ارسطوزاده اضافه کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر گناوه از شهرستان‌های پیشتاز در برگزاری جلسات است و در این جلسه نیز از تجربیاتی که همه اعضای ستاد در زمینه استقبال و خدمات رسانی به گردشگران بویژه در تعطیلات نوروز دارند استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر اظهار کرد: باتوجه به اینکه موتور لنج‌ها از ظرفیت‌های شاخص استان بوشهر هستند، هماهنگی شده تا متقاضیانی که قصد فعالیت گردشگری دارند، تقاضای خود را به اداره کل بنادر و دریانوردی استان تحویل دهند و پس از بررسی‌های فنی و در صورت احراز شرایط فنی، مجوز فعالیت به آن‌ها داده شود.

 او گفت: شعار امسال در بحث گردشگری بعد از ۲ سال و اندی از شیوع کرونا و فشار روحی، با حساب اینکه محدودیت جدیدی اعمال نشود “خوش رویی و خوش رفتاری توسط همه عوامل پذیرنده مسافر و گردشگر” است تا فشارهای روحی ناشی از بیماری را از خود بزدایند و شور و نشاط اجتماعی به مردم برگردانده شود.

ارسطوزاده به بخشی از برنامه‌های امسال در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برپایی نوروزگاه، برنامه‌های فرهنگی به فراخور شرایط در هر شهر با مشارکت سمن‌ها و دستگاه‌های مرتبط، نمایشگاه و فروشگاه‌های صنایع دستی در سراسر استان پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در پایان ایجاد سرویس‌های بهداشتی، توجه به مسائل بهداشت محیطی و شهری و پارکینگ را نیازهای شهر گناوه در ایام نوروز دانست و افزود: باتوجه به شکایت‌ها و گله‌مندی‌هایی که مسافران در این زمینه در تعطیلات نوروز سال‌های گذشته داشتند، انتظار داریم همه جایگاه‌های بیرون و درون شهر و مجتمع‌های گردشگری، سرویس‌های بهداشتی را بازنگری و رفع نقص کنند و بر رستوران‌ها نظارت کامل و دقیق‌تری انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.