رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی از برگزاری نخستین جشنواره ملی «شعر سرو» به میزبانی این دانشگاه در کرمان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۱۰۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده است و آیین اختتامیه جشنواره ۱۵ اسفند در کرمان برگزار می‌شود.

ارسال هزار و ۱۰۷ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر سرو/کاشت ۶۳ سرو به یاد سردار دل ها در کرمان

به گزارش قدس آنلاین؛ علیرضا منظری کرمانی، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که شعر را ثروت ملی دانسته‌اند، افزود: بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، برای ترویج مکتب امامت و مهدویت تلاش می‌کند و در این راستا در فاصله ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان، ده برنامه کشوری را تدارک دیده است که یکی از آن‌ها جشنواره «شعر سرو» است.

منظری‌توکلی وجود مزار مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان را دلیل انتخاب دانشگاه آزاد کرمان برای برگزاری جشنواره اعلام کرد و افزود: اختتامیه این جشنواره با شعار «ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم» در روز یکشنبه ۱۵ اسفند برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان ادامه داد: یکی از بهترین راه‌های ترویج ارزش‌ها استفاده از هنر فاخر است که مورد توصیه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و یکی از فاخرترین هنرهای موجود شعر است که برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر بوده است و یکی از عوامل موثر در ماندگاری پیام عاشورا استفاده از شعر در ادبیات است.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر سرو می‌تواند ارزش‌های مهم انسانی را به مخاطبان خود منتقل کند، گفت: این جشنواره در سه محور زندگی و سیره امام حسین(ع)، زندگی و سیره شهید حاج قاسم سلیمانی و شعر مقاومت و پایداری در اشکال مختلف(شعر آئینی، میهنی، حماسی و اجتماعی) برگزار می شود.

منظری توکلی با بیان اینکه جشنواره در سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و آزاد طراحی شده ادامه داد: امکان ارسال سه اثر برای هر شاعر فراهم بود که از تمام استان‌ها در مجموع یک‌هزار و۱۰۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده است و بیشترین تعداد شرکت کنندگان نیز متعلق به استان کرمان با ۱۳۸ شاعر است.

کاشت ۶۳ سرو به یاد سردار دل ها

وی تصریح کرد: مراسم شعر خوانی، کاشتن ۶۳ درخت سرو(به عدد سن حاج قاسم سلیمانی در زمان شهادت)، تقدیر از ۶ خانواده شهید در کرمان و تقدیر از ۴ دانش‌آموز برگزیده کرمانی از جمله برنامه‌های جانبی اختتامیه جشنواره ملی شعر سرو است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در خصوص علت نام گذاری جشنواره گفت: به دلیل اینکه کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است و سرو نیز در ادبیات و شعر ما نماد پایداری و مقاومت است این نام انتخاب شد که بتواند اصل مطلب را ادا کند.

گفتنی است؛ جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۱۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی هم زمان با ۱۳ رجب شروع و تا نیمه شعبان ادامه یافته و در سال جاری در ۱۰ استان کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.