نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شهرداری مشهد نباید خود را متولی پرداخت های نقدی به هیئات مذهبی، مساجد و تشکل های مختلف بداند.

 شهرداری نباید متولی پرداخت نقدی به هیئات مذهبی و تشکل ها باشد

به گزارش قدس انلاین و به  نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم‎ الهدی در دیدار با شهردار و جمعی از معاونان شهرداری مشهد اظهار کرد: برکت فعالیت شهرداری به ایجاد عدالت شهری و محرومیت ‎زدایی است. باید کار به سمتی سوق پیدا کند که مردم اعم از زائرین و مجاورین امام رضا (ع)، شهرداری مشهد را تسهیل‎ کننده امور و حامی خود بدانند.

وی افزود: برکت شهرداری مشهد زمانی محقق می شود که شیب شهر از بین برود و این طور نباشد که یک محله بالاتر از محله های دیگر باشد. پهنه ‎های شهری در حاشیه شهر مشهد نیازمند امکاناتی هستند که سالها است برای ساکنان محله های داخل شهر تأمین شده است. به طور مثال، یکی از مشکلات مناطق حاشیه شهر مشهد، محدودیت در دسترسی به خطوط اتوبوسرانی اصلی شهر است و باید این مشکل هرچه سریع تر برطرف شود. اما چگونگی برطرف کردن این چالش نیز حائز اهمیت است و باید به ‎گونه‎ای باشد که اتوبوس های جدیدی که به این محلات اختصاص پیدا می‎کند، هم از اتوبوس های نو و تازه خریداری شده باشند و هم هزینه تردد برای مسافران رایگان شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که شهرداری قصد گره‎ گشایی از کار آنها را دارد که البته رسالت ذاتی شهرداری هم همین است. باید دسترسی از همه نقاط شهری مشهد به حرم مطهر رضوی به طور سهل و ساده فراهم باشد و این موضوع هم برای زائران و هم برای مجاوران صادق است.

وی تاکید کرد: شهرداری مشهد در تعامل با آستان قدس رضوی، باید پیشخوان حرم مطهر رضوی را هرچه زودتر ساماندهی کند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه زیرساخت‎ ها، باید فرهنگ شهری همانطور که در محلات مختلف شهر مورد توجه قرار می‎گیرد، بدون استثنا در حاشیه شهر نیز در دستور کار قرار داشته باشد. زیرا هیچ تفاوتی میان شهروندان و مجاوران امام رضا (ع) در محلات مختلف وجود ندارد.

وی افزود: در عرصه میدانی هم باید تلاش‎ ها به طور کلی در جهتی باشد که به طور مثال در ایام پیروزی انقلاب، مشهد موزه انقلاب اسلامی شود و یا در ایام جشن و شادی اهل بیت (ع)، شهر امام رضا (ع) پایگاهی برای شور و نشاط شهری باشد. مردم باید این تحول شهری را به چشم نظاره کنند و این امر بسیار حائز اهمیت است. اما از سوی دیگر، نباید شهرداری مشهد خود را متولی پرداخت های نقدی به هیئات مذهبی، مساجد و تشکل های مختلف بداند. برون سپاری و منع تصدی گری فقط در شرایطی به جا است که شهرداری از مساجد و هیئات مذهبی کار بخواهد و در ازای خدمتی که به مردم مشهد عرضه می شود، هزینه آن را پرداخت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.