شهروندان بحرینی با برگزاری تظاهرات سفر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به کشورشان را محکوم و بار دیگر بر مخالفت خود با عادی سازی روابط با این رژیم و ادامه مبارزه برای رسیدن به خواسته های مشروع خود تاکید کردند.

تظاهرات بحرینی‌ها علیه سفر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به منامه

به گزارش قدس انلاین، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین امروز در حساب خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: شهروندان بحرین از جمله در منطقه «الدراز« شهر منامه پایتخت این کشور چهارشنبه شب با آمدن به خیابانها سفر «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به کشورشان را محکوم کردند.

تظاهرات بحرینی‌ها علیه سفر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به منامه

تظاهرات کنندگان تاکید کردند که موضع رژیم بحرین در عادی سازی روابط با صهیونیست ها موضع ملت این کشور به شمار نمی رود و بحرین یک کشور اسلامی است و با وجود همه نقش های آمریکا و صهیونیست ها همچنان اسلامی باقی خواهد ماند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن تصاویر آیت الله »شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین تاکید کردند که بار دیگر بر ادامه راه وی برای تحقق خواسته های ملت بحرین ادامه خواهند داد.

آنها همچنین تاکید کردند که به جنبش مردمی خود را تا تحقق خواسته های برحق خودشان ادامه خواهند داد.

تظاهرات بحرینی‌ها علیه سفر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به منامه

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که روی آنها عبارت های "مرگ بر اسرائیل، بحرین آزاد است، هیهات من الذله، نه به عادی سازی روابط، ملت بحرین عادی سازی را نمی پذیرد" و "زندانیان سیاسی را آزاد کنید"، نوشته شده بود.

تظاهرات کنندگان همچنین سالروز همه پرسی مردمی روز نهم ماه مارس در  بحرین را گرامی داشتند.

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه برای اولین بار به بحرین سفر کرد و در منامه مورد استقبال «ذیاب بن صقر النعیمی» همتای بحرینی خود قرار گرفت.  

کوخاوی در این سفر با شیخ «ناصر بن حمد بن عیسی آل خلیفه» فرمانده گارد سلطنتی و مشاور امنیت ملی رژیم آل خلیفه دیدار کرد.  

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بدون اشاره به مدت زمان سفر این مقام بلند پایه ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین گزارش دادند که وی قرار است با دیگر مقامات ارتش و دولت بحرین دیدار کند. 

وی همچنین از مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین دیدن  و با دریادار «چارلز برد کوپر» فرمانده آن دیدار خواهد کرد. 

پیشتر رژیم صهیونیستی در بهمن امسال در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرده بود که یک افسر ارشد خود را در بحرین مستقر می‌کند. 

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که این افسر ارشد، مامور ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا در بحرین خواهد شد.  

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اواخر بهمن از بحرین دیدن کرد و طی یک نشست سه جانبه با همتای بحرینی خود و دریادار «براد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین با استقرار یک افسر رژیم صهیونیستی در منامه موافقت کرد.  

بر اساس اعلام رسانه‌ها، «گانتس» در جریان سفر خود به بحرین یادداشت تفاهم نامه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن به طور رسمی «تل آویو» و «منامه» با یکدیگر در زمینه امنیتی همکاری می‌کنند.  

پنجم ماه گذشته میلادی نیز «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سفر خود به منامه بعد از امضای توافقنامه سازش، با تعدادی از مقامات رژیم آل خلیفه دیدار کرده بود.

رژیم بحرین و رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۲۰ تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا توافقنامه عادی‌سازی روابط امضا کردند.  

اقدامات صهیونیست‌ها و موافقت حکام سازشکار کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در حالی انجام می‌شود که مردم این کشورها از نفوذ صهیونیست‌ها به لایه‌های نظامی و دفاعی کشورشان به شدت نگران هستند و در مناسبت های مختلف هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد و بر ادامه همبستگی با ملت فلسطین تاکید می کنند.  

تظاهرات بحرینی‌ها علیه سفر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به منامه

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.  

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته و رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را سلب تابعیت کرده است.  

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.