سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره جزئیات جدیدترین عملیات در عمق عربستان سعودی، تأکید کرد که در این حملات، شرکت نفتی آرامکو در ریاض هدف قرار گرفت.

حملات گسترده پهپادی یمن به عمق عربستان سعودی

به گزارش قدس آنلاین، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد: عملیات نخست شکست محاصره، در واکنش به افزایش حملات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به یمن انجام شده است.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد؛ عملیات نخست شکست محاصره، با نُه پهپاد صورت گرفته است از جمله سه پهپاد از نوع صماد-۳ که در جریان آن، شرکت نفتی آرامکو در ریاض هدف قرار گرفت.

وی تصریح کرد: حمله به سازه‌های آرامکو در مناطق جیزان و ابها و سایر مراکز حساس دیگر، با ۶ پهپاد از نوع صماد-۱، صورت گرفته است.

این فرمانده یمنی با تأکید بر پاسخ مشروع به محاصره ظالمانه سعودی، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن برای انجام عملیات نظامی در پاسخ به ممانعت از ورود فرآورده‌های نفتی به این کشور، در نهایت آمادگی قرار دارد.

این در حالی است که دولت عربستان سعودی بامداد امروز جمعه از حمله پهپادی به پالایشگاه نفت ریاض خبر داده بود. یک منبع رسمی در وزارت انرژی عربستان سعودی گفت: «پالایشگاه نفت ریاض بامداد پنجشنبه مورد حمله پهپاد قرار گرفت که منجر به آتش‌سوزی کوچکی شد ولی تحت کنترل درآمد».

این مقام سعودی ضمن محکوم کردن این حمله، توضیح داد: «این حمله منجر به کشته یا زخمی نشد و عملیات پالایشگاه نیز تحت تأثیر قرار نگرفت».

وزارت انرژی سعودی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدامات تروریستی علیه تاسیسات حیاتی امنیت و ثبات منابع انرژی جهانی را بی ثبات می‌کند». 

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی هفته‌های اخیر در واکنش به ادامه جنگ و محاصره یمن، چندین عملیات پهپادی و موشکی علیه عربستان سعودی و ابوظبی انجام داده‌اند و اعلام کرده‌اند، این عملیات‌ها تا توقف جنگ یمن ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.