نویسنده کتاب حوض خون با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب حوض خون گفت: بسیار خوشحال و خرسندم شدم که رهبرم، این کتاب را مطالعه کرده‌اند.

 از تقریظ امام خامنه‌ای بر کتابم سجده شکر به جای آوردم

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه‌سادات میرعالی‌ نویسنده کتاب حوض خون اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در بسیج دانشجویی انجام می‌دادیم و هر زمان که قصد داشتیم تولید محتوایی در خصوص فرهنگ غنی اندیمشک انتشار کنیم، محتوایی قوی در دست ما نبود.

وی افزود: همیشه محبور بودیم برای تولید محتوا به سایت‌ها مراجعه کنیم و همین این موضوع باعث شده بود که در کارمان یک خلأیی احساس کنیم و این خلاء در زمان برگزاری کنگره شهدا بیشتر احساس شد.

نویسنده کتاب حوض خون گفت: با تعدادی از نیروهای فعال و انقلابی تصمیم گرفتیم، با همکاری و هماهنگی‌های لازم دفتر تاریخ شفاهی را در شهرستان اندیمشک راه‌اندازی کنیم و بعد از راه‌اندازی این دفتر، به صورت ویژه در بحث دفاع مقدس تحقیق و پژوهش شد.

وی افزود: بیمارستان کلانتریان یکی از قطب‌های درمانی در دوران دفاع مقدس بوده و در حوزه فرهنگی و پشتیبانی یک جایگاه ویژه‌ای در آن زمان داشته و نیز  یک سری فعالیت‌های خاص در این بیمارستان در دوران جنگ تحمیلی انجام شده بود.

فاطمه سادات میرعالی در ادامه افزود: همین موضوع باعث شد، یکی از کلان پروژه‌هایی که در دفتر تاریخ شفاهی زیوداری کار کنیم و به آن بپردازیم، فعالیت‌های امدادی و جهادی در بیمارستان شهید کلانتری باشد تا بتوانیم اتفاقات و فعالیت‌های مردم اندیمشک را در این بیمارستان به خوبی روایت کنیم.

وی افزود: زمانی که کتاب حوض خون تهیه و چاپ شد، مردم وقتی نام کتاب را می‌شنیدند و طرح جلد کتاب را می‌دیدند، به مطالعه این کتاب کنجکاو می‌شدند تا این کتاب را مطالعه کند.  

نویسنده کتاب حوض خون، اظهار کرد: فعالیت‌های زنان در رختشورخانه بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک موضوعی بکر و جذابی بود، همین موضوع باعث شده بود تا خوانندگان این کتاب مطالب و موضوعات این کتاب را در فضای مجازی منتشر کنند و قبل از اینکه کتاب رونمایی شود، این کتاب به چاپ سوم رسید.

وی بااشاره به تقریظ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد: بسیار خوشحال و خرسندم شدم که رهبرم، این کتاب را مطالعه کرده‌اند و از یک سوی دیگر بسیار خوشحال بودم از اینکه مقام معظم رهبری متوجه شدند که سربازانی دارند که تا پای جان پای ولایت و انقلاب خود هستند و زمانی که متوجه شدم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کتاب را مطالعه کردند و روی این کتاب تقریظ داشته‌اند، سجده شکر به جا آوردم.

فاطمه سادات میرعالی با اشاره به نقش زنان اندیمشک در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: زنان اندیمشکی می‌توانستند در روزهای ابتدایی جنگ با آن خطراتی که در شهر وجود داشت، از شهر بیرون بروند ولی آنها در شهر مانند و در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند.

وی افزود: زنان اندیمشک، فرزندان و همسران خود را تشویق کردند تا به جبهه بروند و خودشان هم در پشت جبهه به انجام کارهایی همچون فعالیت های امدادی در بیمارستان شهید کلانتری و فعالیت در رختشورخانه بیمارستان و همچنین پخت نان و جمع آوری کمک‌های مردمی مشغول بودند.

نویسنده کتاب حوض خون اظهار داشت: برخی از این زنان اندیمشکی درب خانه‌هاشان را به روی رزمندگان باز بود و تلفن‌های خانه‌شان را در اختیار رزمندگان قرار می‌دانند تا رزمندگان با خانواده‌هایشان تماس بگیرند و خبر سلامتی شان را به خانواده هایشان بدهند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.