۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 791083

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته مناطقی در یمن را بمباران کردند.

ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

به گزارش قدس آنلاین، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته شهرستان های صرواح و الوادی واقع در استان مأرب یمن را ۹ بار بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین پنج بار مناطقی در استان حجه، دو بار استان صعده و در یک نوبت نیز استان الجوف را هدف قرار دادند.

طی روزهای گذشته نیز حملات هوایی ائتلاف سعودی به ویژه در استان حجه یمن ادامه داشته است.

همچنین منابع نظامی یمن گزارش دادند، نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۸ بار آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

گفتنی است؛ دو روز گذشته یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد: عملیات نخست شکست محاصره، در واکنش به افزایش حملات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به یمن انجام شده است.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد؛ عملیات نخست شکست محاصره، با نُه پهپاد صورت گرفته است از جمله سه پهپاد از نوع صماد-۳ که در جریان آن، شرکت نفتی آرامکو در ریاض هدف قرار گرفت.

وی تصریح کرد: حمله به سازه‌های آرامکو در مناطق جیزان و ابها و سایر مراکز حساس دیگر، با ۶ پهپاد از نوع صماد-۱، صورت گرفته است.

این فرمانده یمنی با تأکید بر پاسخ مشروع به محاصره ظالمانه سعودی، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن برای انجام عملیات نظامی در پاسخ به ممانعت از ورود فرآورده‌های نفتی به این کشور، در نهایت آمادگی قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.