۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 793095

شیوع نوعی از آنفلوانزای مرغی درآمریکای شمالی که تاکنون منجربه امحاء بیش از۲۰ میلیون پرنده شده، باغ وحش های آمریکا و کانادا ناگزیر به قرنطینه شدند.

شیوع آنفلوانزای مرغی در آمریکا و کانادا

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری آسوشتیدپرس با انتشار این خبر ابراز کرد: تمامی باغ وحش ها در سراسر آمریکایی شمالی به منظور محافظت از ابتلای پرندگان به نوعی آنفولانز بالقوه مرگبار، ناگزیر آنها را به محیط های سربسته و بدور از تماس با محیط خارجی انتقال داده اند.

این گزارش می افزاید: پنگئون ها اکنون تنها پرندگانی هستند که بازدیدکنندگان از باغ وحش ها در آمریکای شمالی قادر به دیدن آنها هستند، چراکه آنها در پشت حفاظ های شیشه ای قرار  دارند.

امحا ۲۳ میلیون قطعه مرغ و بوقلمون در آمریکا

آسوشتیدپرس در ادامه گزارش داد: برای محدودیت از شیوع این آنفلوانزای مرغی، تنها در آمریکا نزدیک به ۲۳ میلیون قطعه مرغ و بوقلمون امحا شدند، اکنون باغ وحش ها واقع در کانادا و آمریکا برای اجتناب از چنین سرنوشتی برای پرندگان موجود دراین امکان به شدت در تلاش هستند.

خطر از میان رفتن گونه های نادر پرندگان

این رسانه آمریکایی افزود: مسئولان باغ وحش در آمریکایی شمالی نگران از دست رفتن بسیاری از گونه های نادر و در معرض انقراض در باغ وحش های خود از بیم ابتلا این پرندگان به این آنفلوانزای مرغی هستند.

بنابراین گزارش، ماریا فرانک، مدیر علوم رفاهی در «باغ وحش تورنتو» واقع در کانادا دراین خصوص اعلام کرد: شیوع این ویروس می تواند بی نهایت ویرانگر باشد.

آسوشتیدپرس گزارش داد: این باغ وحش هم اکنون کم تر از ۱۲ قطعه مرغ آواز خوان «لاگرهید شرایک» که در جهان نادر است را در اختیار دارد و بیم از دست رفتن آنها با شیوع و  ابتلا به این آنفلوانزای مرغی به آنها می رود.

این گزارش می افزاید: به گفته کارشناسان این ویروس می تواند از طریق وسایل، البسه آلوده کارکنان حاضر در باغ وحش ها و همچنین مدفوع و دیگر ترشحات پرندگان در محیط انتقال یابد.

مشاهده ابتلا به آنفولانزا مرغی درمیان پرندگان حیات وحش

آسوشتیدپرس گزارش داد: تاکنون شیوع این ویروس در داخل باغ وحش ها واقع در آمریکا و کانادا گزارش نشده است؛ اما پرندگانی که درحیات وحش به سر می‌برند بر اثر ابتلا به این ویروس مرده اند، به طور نمونه اردک های وحشی در حوالی باغ وحش «بلنک پارک»(Blank Park Zoo) واقع در شهر «دموین»(Des Moines) مرکز ایالت آیوا آمریکا به علت ابتلا به این ویروس مرده پیدا شدند، اکنون تلاش بر این است تا از تماس پرندگان خارج از محیط باغ وحش با پرندگان حاضر دراین مکان ها  با ایجاد حفاظ ممانعت به عمل آید.

مراقبت های ویژه در باغ وحش های کانزاس سیتی و پیتسبورگ آمریکا

این رسانه آمریکایی درادامه گزارش داد: هم اکنون باغ وحش پیتسبرگ واقع در ایالت پنسیلوانیا آمریکا که  ۵۰۰ قطعه پرنده نادر در جهان را دراختیار دارد، برای جلوگیری از ابتلا این پرندگان تدابیر شدید بهداشتی را به اجرا گذارده و مسئولان باغ وحش کانزاس سیتی نیز پرندگان این باغ وحش را از دید بازدیدکنندگان خارج کرده اند که با برخی شکایات از سوی بازدید کنندگان مواجه بوده اند.

آسوشیتدپرس افزود: بنابر اعلام «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری» آمریکا(CDC) تاکنون ابتلا انسان به این آنفلوانزای مرغی در آمریکا گزارش نشده است.

درحالی خبرگزاری آسوشتیدپرس از شیوع مرگبار آنفلوانزای مرغی در آمریکا و کانادا خبر می دهد که آمریکا همچنان شاهد بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا درمیان دیگر کشورهای جهان است.

بنابر اطلاعات تارنمای «وردمترز دات اینفو»(worldometers.info) آمریکا با ۸۱ میلیون و ۹۰۰ هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ و بیش از یک میلیون جان باخته از این بیماری، همچنان کانون شماره یک شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می رود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.