توقف استقلال در نخستین بازی این تیم در قرن جدید برابر پیکان سرآغاز چالش جدی میان اعضای کادر فنی استقلال با مسئولان فدراسیون و کمیته داوران بود، به شکلی که فرهاد مجیدی پس از بازی در نشست خبری به شکل توفانی مدیران فدراسیون را به باد انتقاد گرفت تا به واسطه سخنان او بازیکنان استقلال و هواداران این باشگاه نیز هجمه سنگینی به راه بیندازند.

دربی افترا در سکوت فدراسیون

البته فرهاد مجیدی در کنار حمله به مدیران فدراسیون و تیم داوری این مسابقه اعضای کادر فنی پرسپولیس را نیز هدف حملات تند خود قرار داد تا تنش میان استقلال و پرسپولیس به بالاترین حد ممکن برسد.
حالا از سئول جنوبی خبر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال برای پایان دادن به جدال‌های لفظی بی‌پایان مدیران، مربیان و بازیکنان دو تیم قصد دارند از طریق کمیته انضباطی تصمیمات سخت‌گیرانه‌ای را اعمال کنند.
گویا از وزارت ورزش و جوانان تذکر جدی به فدراسیون داده شده که در برخورد با متخلفان و قانون گریزان هیچ گونه کوتاهی صورت نگیرد.
بی‌تفاوتی مسئولان به ویژه ارکان قضایی فدراسیون در قبال بداخلاقی‌های صورت گرفته در دربی پایتخت زمینه ساز این اتفاقات شد به همین دلیل به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حقوقی باید در این میان به کم کاری و اهمال مدیران ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیز رسیدگی شود.
از راهروهای فدراسیون شنیده می‌شود به احتمال فراوان گل محمدی و بهزاد غلامپور بابت رفتارهای غیر حرفه‌ای در جریان دربی با محرومیت پنج و چهار جلسه‌ای رو به رو خواهند شد، از طرفی مدیران عامل دو باشگاه، سرپرستان، مدیران رسانه‌ای هر دو تیم با تنبیه‌های انضباطی شدید رو به رو خواهند شد که به نظر می‌رسد جریمه در نظر گرفته شده برای آن‌ها جرایم مالی خواهد بود.
شنیده‌های غیر رسمی از راهروهای فدراسیون فوتبال حکایت از این دارد که میزان جریمه‌های نقدی این افراد از مرز ۲۰۰ میلیون تومان عبور خواهد کرد همچنین برای تک تک افراد جرایم تعلیقی در نظر گرفته خواهد شد تا به محض تکرار دوباره این قبیل رفتارها فاز دوم محرومیت برای آن‌ها به اجرا در بیاید.
همچنین گفته می‌شود سرمربی استقلال به دلیل مصاحبه تند و جنجالی پس از بازی با پیکان علیه مسئولان فدراسیون فوتبال با جریمه سنگینی رو به رو خواهد شد تا در ادامه مسابقات لیگ برتر چنین رفتاری را مرتکب نشود.
با این حال بزرگ‌ترین سؤال در مقطع کنونی این است آیا مربیان و بازیکنانی که با قراردادهای سنگین به استخدام باشگاه ها در آمده‌اند ترسی از جریمه نقدی دارند یا اینکه فدراسیون فوتبال از این مسیر به فکر درآمدزایی محض است، در شرایطی که مهم‌ترین اصل برخورد انضباطی بازدارندگی فرد متخلف از تکرار تخلف است، در حالی که این افراد از ابتدای لیگ بیست و یکم با همین روند در حال فعالیت هستند و بازار بیانیه نویسی و کری‌خوانی های کوچه و بازاری داغ است تا تنش و درگیری به واسطه این اتفاقات به جامعه هواداری منتقل شود و کلکسیونی از توهین و بداخلاقی در شبکه‌های اجتماعی شکل گیرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.