رئیس اورژانس تهران گفت:با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۱۷۷قرار دارد وکیفیت هوا از بازه خطرناک به ناسالم کاهش داشته، نیازی نیست پایگاه های سیار اورژانس در میادین تهران مستقر شوند.

امروز خبری از پایگاه های سیار اورژانس در تهران نیست

به گزارش قدس آنلاین، دو روزی هست که ایران درگیر گرد و غبار است و کارشناسان سلامت از مردم تقاضا می‌کنند که اگر کار ضروری ندارند از خانه خارج نشوند. روز گذشته در پایتخت با افزایش شاخص آلودگی هوا در تهران اتوبوس آمبولانس اورژانس تهران در میادین تجریش، انقلاب، آزادی، امام حسین (ع)، امام خمینی (ره) مستقر شدند تا هموطنان دسترسی بهتری به پایگاه‌های اورژانس داشته باشند.

یحیی صالح طبری رئیس اورژانس تهران ضمن اعلام اینکه روز گذشته تعداد قابل ملاحظه‌ای مراجعه کننده به این پایگاه‌ها مراجعه نکرده اند و با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۱۷۷ قرار دارد و کیفیت هوا از بازه خطرناک به ناسالم کاهش داشته است، فعلاً نیازی نیست که پایگاه‌های سیار اورژانس در میادین تهران مستقر شوند.

وی گفت: برای حفظ سلامت در هوای آلوده توصیه می‌شود کسانی که مجبور به فعالیت کاری در محیط بیرون هستند بعد از رسیدن به منزل استحمام کنند و البته از سفرهای غیرضروری درون شهری پرهیز کنید.

صالح طبری بیان کرد: در مواقع آلودگی هوا در وعده غذایی خود از سبزیجات تازه، شیر و سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید؛ همچنین به ورزشکاران توصیه می‌شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

رئیس اورژانس تهران اظهار کرد: نوزادان سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز حتی الامکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتماً از ماسک مناسب (فیلتر دار) استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

وی گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتماً در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیک ترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.