همایش بین المللی "فتنه تکفیر و لزوم وحدت امت اسلام" روز دوشنبه همزمان با هفتمین روز واقعه تروریستی حرم مطهر رضوی و شهادت ۲ روحانی جهادگر در مشهد برگزار می شود.

برگزاری همایش بین المللی "فتنه تکفیر" در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دبیر این همایش بین المللی گفت: این همایش بین‌المللی با حضور علما و شخصیت‌هایی از ایران و افغانستان با محوریت لزوم اتحاد مسلمانان در مقابله با فتنه تکفیر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید زهیر مجاهد با بیان این که این همایش با احترام به مقدسات همه مذاهب اسلامی طرح ریزی شده است افزود: نخستین هدف ما این است که ریشه های افکار تکفیری را بیشتر شناخته و با دلایل منطقی به آنها پاسخ دهیم تا جوانان، فریب رهبران جاه طلب گروههای تکفیری را نخورند و با اهداف مستکبران برای دامن زدن به تکفیر آگاه شوند.

وی ادامه داد: دیگر هدف همایش این است که علمای اسلام با صدای واحد از گروههای تکفیری برائت جویند و دامن اسلام را از لوث تکفیری ها بشویند.

دبیر همایش بین المللی "فتنه تکفیر" گفت: باید اعلام کنیم آنان که اسلام را دین قساوت و خونریزی و ویرانی و خشونت معرفی می کنند از ما نیستند، اینها بهانه به دست اسلام ستیزان داده و سبب گسترش اسلام هراسی در جهان و دوری ملت‌های مسلمان از یکدیگر می‌شوند در حالی که اسلام دین رحمت و محبت است.
مجاهد دور کردن ۲ ملت برادر ایران و افغانستان را از توطئه های دشمنان برشمرد و گفت: معتقدیم ۲ ملتی که بیش از نیم قرن اخیر در کنار یکدیگر حاضر بوده اند به مقام خون‌شریکی رسیده اند و اکنون دستان کثیف تکفیر قصد جدا سازی این ۲ ملت مسلمان و برادر را دارد و برگزاری چنین همایشی بار دیگر ایرانی و افغانستانی را در کنار یکدیگر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: فردا دوشنبه شیخ محمد موسی رضایی، رییس شورای علمای شیعه هرات، مولوی حبیب الله حسام رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان از کابل، آیت الله مدرسی یزدی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

همایش بین المللی "فتنه تکفیر و لزوم وحدت امت اسلام" فردا دوشنبه ساعت ۱۷، به میزبانی کانون فرهنگی تبلیغی شهید فاتح و جمعی از مهاجران افغانستانی مقیم ایران در هتل آفتاب ولایت واقع در خیابان آیت الله بهجت برگزار می شود.  

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.